Інновація - це історично безповоротна зміна способу виробництва речей.
Й. Шумпетер


М.І. Туган-Барановський

Й.А. Шумпетер

М.Д. Кондратьєв

Галерея видатних вчених

UA RU EN

Обращаем внимание на инновацию, созданную на данном сайте. Внизу главной страницы расположены графики,  которые в on line демонстрируют изменения цен на мировых рынках золота  и нефти, а также экономический календарь публикации в Интернете важных мировых экономических индексов 

 
Гранти і конкурси

КЛЮЧ ДО ФІНАНСУВАННЯ ВІД ТЦК. №66, вересень 2008 р.


КЛЮЧ ДО ФІНАНСУВАННЯ ВІД ТЦК

№66, вересень 2008 р.

 ЗМІСТ

 

Новини фінансування

  • Грантова допомога проектам людської безпеки «Кусаноне»
  • Програма малих грантів Україна – Російська Федерація

Вони працюють для Вас

  • Програма Румунія – Україна - Молдова
  • Проект «Україна: Верховенство права»

Як це працює

  • Як імідж допомагає будувати ефективну співпрацю з бізнесом
  • Фандрейзинг: правова документація і договори

Новини від ТЦК

  • ТЦК презентує посібник з роботи громадських медіа

Шановні колеги!

Творчий центр ТЦК пропонує Вашій увазі вересневий випуск електронного бюлетеня «Ключ до фінансування від ТЦК».

Минув серпень – місяць, коли приємно відпочити і зібрати сили перед трудовою осінню. Донори не поспішали оголошувати свої плани щодо співпраці з українськими ОГС – мабуть, вересень принесе нам багато цікавого! А поки в Новинах фандрайзингу – Грантова допомога МЗС Японії та програма малих грантів Україна – РФ.

Ми не припиняємо розповідати Вам корисне про роботу донорів в Україні. В розділі «Вони працюють для Вас» - інформація про Програму Румунія – Україна – Молдова та Проект «Україна: Верховенство права». А для тих, хто розвиває свої навички фандрайзера – дієві поради в розділі «Як це працює».

У Вас багато питань щодо пошуку фінансування? Чи Ви маєте цікавий досвід, яким готові поділитись? Наше видання до Ваших послуг! Пишіть нам: office@ccc.kiev.ua.

Творчого Вам настрою!
Редакційна колегія електронного бюлетеня «Ключ до фінансування від ТЦК».

Редактор: Роман Шутов

Особлива подяка за допомогу в створенні номера висловлюється
Володимиру Купрію та Оксані Мисник.

 

Новини фінансування

ГРАНТОВА ДОПОМОГА ПРОЕКТАМ ЛЮДСЬКОЇ БЕЗПЕКИ «КУСАНОНЕ»

Організатор: Міністерство закордонних справ Японії.

До участі запрошуються неприбуткові організації, що виконують проекти розвитку.

Пріоритети конкурсу:

  • перша медична допомога;
  • початкова освіта;
  • надання допомоги прошарку населення, що терпить нужду;
  • суспільний добробут;
  • навколишнє середовище;
  • залучення жінок до суспільно корисної діяльності.

Кінцевий термін подання проектів: 31 березня 2009 року.

Сума гранту визначається в порядку консультацій з економічним відділом Посольства Японії в Україні.

Фінансування не надається на заробітну платню, дорожні та повсякденні витрати, інші адміністративні та поточні витрати організації-реципієнта допомоги.

Додаткова інформація: перевага надається довгостроковим проектам.

Контактна інформація:
Посольство Японії в Україні
Музейний провулок 4, м. Київ 01901
Тел.: +38 (044) 490 55 00
Факс: ++38 (044) 490 55 02
Електронна адреса: kusanone.ua@gmail.com
Інтернет-сторінка: www.ua.emb-japan.go.jp

За більш детальною інформацією, будь ласка, звертайтесь за контактною адресою.


ПРОГРАМА МАЛИХ ГРАНТІВ УКРАЇНА – РОСІЙСЬКА ФЕДЕРАЦІЯ

Організатор: Товариство Лева, Фонд Освіта для Демократії, Асоціація «Поволжя».

Мета: підтримка громадянського суспільства в Україні та Російській Федерації шляхом зміцнення неурядових організацій, освітніх ініціатив та місцевого самоврядування, а також поліпшення обміну досвідом між організаціями з обох країн.

До участі запрошуються громадські організації з України та Російської Федерації.

Пріоритети конкурсу:

  • місцеві ініціативи, які інтегрують місцеву спільноту;
  • місцеві ініціативи спрямовані на охорону довкілля та поліпшення якості життя в громадах;
  • сталий розвиток громад;
  • розвиток між секторного партнерства та співпраці.

Кінцевий термін подання проектів: 10 вересня 2008 року.

Максимальна сума гранту: 2000 доларів США.

Фінансування не надається на заробітну платню, дорожні та повсякденні витрати, інші адміністративні та поточні витрати організації-реципієнта допомоги.

Додаткова інформація: Обов’язковою умовою є реалізація проекту в рамках партнерства української та російської організацій. Часові рамки реалізації проекту не повинні перевищувати двох місяців і проектна діяльність повинна завершитися до 1 грудня 2008 року.

Контактна інформація:
Товариство Лева
М. Львів, Україна
Тел.: +38 (098) 444 91 83, +38 (067) 673 38 33, +38 (0322) 74 42 64
Електронна адреса: studyvisit@infrust.org

За більш детальною інформацією, будь ласка, звертайтесь за контактною адресою.

Вони працюють для Вас

ПРОГРАМА РУМУНІЯ-УКРАЇНА-МОЛДОВА

Спільна операційна програма Румунія-Україна-Молдова – один з нових інструментів фінансування ППС ЄІСП ЄС (Європейський інструмент сусідства і партнерства), який буде здійснюватись на зовнішніх кордонах ЄС протягом 2007–2013 рр.

Мета програми – створення “зв'язків” між цими трьома країнами, для допомоги прикордонним областям у подоланні спільних проблем розвитку, співробітництва і пошуку спільних рішень. Відтепер, кордони об'єднуватимуть прикордонні області замість того щоб їх розділяти.

Операційна програма надає підтримку людям, які проживають на прикордонних територіях для розвитку економіки прикордонної території, для протистояння екологічним проблемам і підвищення їх готовності до надзвичайних ситуацій. Програма також сприятиме взаємодії між людьми і громадами, що проживають на прикордонних територіях.

Фінансування ЄК Операційної програми складає 126,72 мільйонів євро на період 2007–2013 рр. Програма фінансується Європейським інструментом сусідства і партнерства (ППС ЄІСП) і національними фондами.

Обрані регіони

Наступні області складають основний регіон для Операційної програми:

  • в Румунії наступні повіти: Сучава, Ботошани, Яси, Васлу. Галац і Тулча;
  • в Україні: Oдеська і Чернівецька області;
  • в Республіці Молдови: ціла країна.

Крім того, були включені певні неприкордонні сусідні території, що можуть позитивно впливати на співробітництво в цій зоні. Ними є:

  • в Румунії: повіт Браіла;
  • в Україні: Івано–Франківська область і Вінницька області, а також десять районів: Віньковецький, Чемеровецький, Хмельницький, Кам'янець-Подільський, Летичівський, Дунаєвецький, Дзержинський, Новоушицькій, Ярмолинецький та Городецький в Хмельницькій області і дванадцять районів Тернопільський, Бережанський, Підгайцівський, Теребовлянський, Монастириський, Гусятинський, Чортківський, Борщівський, Заліщицький і Бучацький в Тернопільській області.

Додаткові регіони матимуть доступ до всіх пріоритетів програми, але на цих територіях можуть розроблятись і впроваджуватись тільки «м'які» проекти.

Всі вищезгадані території названі “Обрані регіони” – а це означає, що тільки проекти, розроблені в цих областях, можуть отримати фінансування від Робочої програми.

Пріоритети і заходи

Спільна операційна програма Румунія-Україна-Молдова охоплює три пріоритети і один додатковий елемент – Технічну допомогу.

Пріоритети

  • Перший пріоритет: формування конкурентоздатної економіки на прикордонній території. Цей пріоритет має на меті поліпшення економічної ситуації прикордонних територій шляхом підтримки диверсифікації і модернізації економіки:
    • поліпшення продуктивності і конкурентоспроможності в міських і сільських регіонах;
    • ініціативи співробітництва в сфері транспорту та енергетичної інфраструктури.
    • Другий пріоритет: екологічні виклики і готовність до надзвичайних ситуацій. Цей пріоритет має на меті розробку довгострокових рішень екологічних проблем, з якими стикаються прикордонні області, особливо ті які пов'язані з надзвичайними екологічними ситуаціями, коли скоординований підхід є надзвичайно важливим:
    • спільне вирішення екологічних проблем, зокрема готовність до надзвичайних ситуацій;
    • водопостачання, управління стічними водами.
  • Третій пріоритет: співпраця „Людина до людини”. Цей пріоритет має на меті сприяння більшій взаємодії між людьми і громадами, що живуть в прикордонних областях:
    • місцеві та регіональні адміністрації, підтримка організацій громадянського суспільства і місцевих громад;
    • освітній, соціальний і культурний обмін.
  • Технічна допомога. Мета Технічної допомоги – досягти реального і ефективного виконання Програми через підготовку, моніторинг, адміністративну і технічну підтримку, і забезпечення якомога ширшої участі громадськості.

Проекти

Для того, щоб проектна пропозиція могла бути профінансованою в рамках Операційної програми, проект повинен бути включений в одну з наступних категорій:

  • Об'єднані проекти з різними діями в двох країнах, які спільно досягають певної цілі, що має спільний вплив в прикордонній зоні.
  • Симетричні проекти, які мають ті самі дії у всіх країнах, що беруть участь в проекті.
  • Індивідуальні проекти, здійснені переважно або повністю в одній партнерській країні, але мають вплив в прикордонній зоні.

Важливі примітки:

  • Проекти повинні завжди мати міжнародний (транскордонний) вплив.
  • Рекомендації щодо фінансування і число партнерів, залучених в кожну проектну співпрацю, будуть визначені у Конкурсі на подання заявок.

Філії Спільного технічного секретаріату Програми в Україні

М. Одеса
Лілія Дімітрова,
Відділ моніторингу міжнародної технічної допомоги, Генеральний відділ економічного розвитку та європейської інтеграції, Одеська обласна державна адміністрація
Електронна адреса: itad@odessa.gov.ua

М. Чернівці
Сергій Куренной,
Відділ транскордонного співробітництва, зовнішньоекономічної діяльності і міжнародних відносини Чернівецької обласної державної адміністрації
Тел.: +38 (0372) 553 204
Електронна адреса: zed@cv.uktel.net 
Інтернет-сторінка: www.ro-ua-md.net

За більш детальною інформацією, будь ласка, звертайтесь за контактною адресою.


ПРОЕКТ «УКРАЇНА: ВЕРХОВЕНСТВО ПРАВА»

“Україна: верховенство права” є спільним проектом Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та корпорації «Виклики тисячоліття» (MCC).

Мета проекту — сприяння утвердженню верховенства права в Україні через:

  • сприяння завершенню судової реформи;
  • збільшення прозорості та підзвітності судової системи;
  • поліпшення обізнаності громадян зі судовою системою;
  • зростання довіри суспільства до судової влади.

Реалізація проекту передбачає два етапи:

  • перший етап: травень 2006 року — жовтень 2007 року
  • другий етап: жовтень 2007 року — липень 2010 року

Програма діяльності проекту складається з шести основних компонентів:

1. Правова основа судової системи:

  • сприяння досягненню консенсусу з питань законодавчої та регуляторної реформи судової системи;
  • експертна допомога в підготовці законопроектів, проектів нормативних актів та кодексів поведінки;
  • забезпечення експертного аналізу законодавчих ініціатив та проектів нормативних актів з метою їх оцінки на відповідність міжнародним і європейським стандартам.

2. Адміністрування судів та вдосконалення діловодства:

  • впровадження та тестування системи випадкового розподілу справ суддям в обраних пілотних судах у рамках національної стратегії автоматизації роботи судів;
  • допомога в розробці стандартних адміністративних процедур і формулярів для суду та його працівників;
  • надання технічної допомоги, навчання та обладнання для судової системи з метою поліпшення доступу до судових рішень;
  • підтримка інформаційно-освітніх кампаній з доступу та використання бази даних судових рішень.

3. Добір суддів, етика та дисциплінарна відповідальність суддів:

  • сприяння конкурсному добору та призначенню на посади суддів з огляду на професійні досягнення та особисті характеристики кандидатів;
  • допомога в розробці та впровадженні прозорого механізму тестування кандидатів на посаду суддів;
  • посилення спроможності судової системи відстежувати і забезпечувати дотримання суддівської етики через надання навчально-організаційної підтримки;
  • сприяння вдосконаленню дисциплінарної практики кваліфікаційних комісій щодо притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності - через поліпшення адміністративних процедур подання, розгляду та перевірки скарг на поведінку суддів.

4. Підвищення кваліфікації суддів:

  • допомога в розробці та впровадженні навчальних програм для суддів і працівників апарату суду. Такі програми, зокрема, передбачають курси з підготовки рішень, етики та поведінки суддів, дотримання стандартів щодо захисту прав людини, адміністративного права, а також відносин між судами та ЗМІ;
  • видання допоміжних матеріалів для суддів та працівників суду, зокрема посібників з адміністративного судочинства та посібників для суддів.

5. Суди та суспільство:

  • сприяння посиленню спроможності недержавних організацій впливати на збільшення прозорості та підзвітності судової системи — через впровадження программ громадського моніторингу судів;
  • допомога у проведенні кампаній для поліпшення обізнаності громадян у питаннях права на ефективне здійснення правосуддя та доступ до суду.

6. Суди та медіа:

  • проведення опитувань суддів, журналістів та громадян щодо якості здійснення правосуддя та оприлюднення результатів опитувань;
  • організація тренінгів для журналістів з метою поліпшення їхньої обізнаності з функціонуванням судової системи та правилами висвітлення в ЗМІ судових процесів;
  • сприяння розгортанню програми впровадження посад прес-секретарів у судах, проведення тренінгів з удосконалення зв’язків зі ЗМІ;
  • сприяння вдосконаленню навичок спілкування зі ЗМІ.

Досягнення проекту

769 суддів та працівників суду в Києві, Севастополі, Дніпропетровську, Ужгороді, Чернівцях, Львові, Донецьку, Луцьку, Івано-Франківську, Харкові та Ялті пройшли навчання з питань етики суддівської поведінки, адміністративного законодавства, зв’язків зі ЗМІ, управління діяльністю суду та діловодства.

190 суддів, журналістів та активістів громадських організацій взяли участь у громадських обговореннях проблем судової системи і судової реформи в Чернівцях, Донецьку, Харкові, Києві, Сімферополі та Запоріжжі.

165 ключових посадовців — представників судової, законодавчої та виконавчої влади разом з юристами та науковцями взяли участь у конференціях з питань узгодження підходів до способів впровадження судової реформи.

194 журналісти поглибили свої знання щодо висвітлення діяльності суду в пресі. Як наслідок, у ЗМІ з’явилося 166 публікацій про судову систему та судову реформу.

502 судді, 207 журналістів та 2 000 громадян по всій країні були опитані під час соціологічних досліджень, що мали на меті з’ясувати, як люди ставляться до впровадження судової реформи.

Вперше опубліковано і поширено щоквартальний «Інформаційний вісник Вищої кваліфікаційної комісії суддів України» з детальною інформацією щодо процесів добору суддів, їх дисциплінарної відповідальності.

Започатковано видання щоквартального вісника Ради суддів України — «Суддівське самоврядування».

Підготовано до друку і разом з Вищим адміністративним судом України видано настільну книгу судді — «Адміністративна юстиція України».

185 волонтерів — активістів недержавних організацій — навчилися працювати як громадські спостерігачі в судах.

Сім недержавних організацій виконали програми громадського моніторингу 49 судів у Донецьку, Харкові, Києві, Львові, Рівному, Одесі та Автономній Республіці Крим. Результати моніторингу презентовано й обговорено в кожному з регіонів. Мета таких обговорень — визначити способи, що сприятимуть поліпшенню адміністрування судів та полегшенню доступу до них громадянам.

Контактна інформація:
Проект USAID "Україна: верховенство права"
Вул. Івана Франка, 36, 3-й поверх, 3-й офіс, м. Київ 01030
Тел. +38 (044) 581 33 03
Інтернет-адреса: www.ukrainerol.org.ua

За більш детальною інформацією, будь ласка, звертайтесь за контактною адресою.

Як це працює

ЯК ІМІДЖ ДОПОМАГАЄ БУДУВАТИ ЕФЕКТИВНУ СПІВПРАЦЮ З БІЗНЕСОМ

Норма Галафассі

Для створення успішного партнерського проекту з бізнесом потрібно знайти спільні позиції, що відображають як вигоду як для ОГС, так і для бізнесу.

При побудові партнерства потрібно чітко розуміти інтереси кожної сторони. Бізнес-компанії зацікавлені в просуванні своєї унікальності, оскільки від цього залежить їх місце на ринку. Бізнес завжди шукає свої конкурентні переваги, і це залежить від безлічі чинників. Часто можливості просування залежать від розміру компанії, що означає різні бюджети інвестицій і маркетингу, а також відмінності в системі ухвалення рішень і менеджменту на різних рівнях. Також має значення те, чи продає компанія товари чи послуги. Ті, хто надають послуги, більш залежні від свого іміджу.

Бізнес добре усвідомлює, що на ринку відбувається «битва» між торговими марками за свідомість споживача - тому компанії інвестують величезні суми грошей в рекламу і маркетинг. Для організацій, які мають намір бути партнерами бізнесу, важливо звернути увагу на корпоративний імідж, позиціонування і комунікаційну стратегію.

Організація повинна бути впевнена в тому, що вона правильно позиціонує себе, що означає презентацію унікальної відмінності вашого бренду і того, що він пропонує. Використовуйте слоган - сформулюйте одну пропозицію або фразу, яка «охопить» всі якості вашої організації, і, зокрема, ті з них, що відрізняють ваш бренд від інших організацій.

Для розробки комунікаційної стратегії необхідно відповісти на такі питання:

  • До кого ви звертаєтеся?
  • Яку відповідь ви хотіли б отримати?
  • Де сказати це?

Стратегія розробляється з урахуванням особливостей аудиторії: що ми хочемо від людей при комунікації, як їм сказати про це і які засоби використовувати, щоб ваше послання досягло їх. Оскільки мова йде про побудову іміджу, кожна деталь бере участь в цьому, будь це логотип, веб-сайт, відносини між співробітниками, приміщення, бланк листа, увага при телефонному дзвінку, преса, реклама і програми. ОГС потрібно планувати розвиток свого іміджу, адже на це буде потрібно достатньо багато часу і абсолютна відповідність змісту всіх повідомлень.

Все, про що сказано вище, відноситься як до ОГС, так і для бізнесу. Хороший імідж - необхідна річ як для неприбуткової організації, так і для компанії.

Використання партнерства між приватною компанією і ОГС

Одним з таких видів партнерства є т.з. комунікаційне партнерство, коли компанія допомагає ОГС в розповсюдженні інформації, що стосується його цінностей, акцій або завдань. Компанія фінансує всі витрати на матеріали і виробництво, включаючи рекламу. Взамін вона дістає можливість асоціації себе з логотипом організації.

Це може бути також фінансове партнерство, коли ОГС надає до уваги бізнес-структури різні проекти і компанія стає «спонсором» певної програми. Це створює компанії інституційний імідж і дозволяє ОГС отримати кошти. Потім компанія проводить інформаційну кампанію в ЗМІ, де розповідає про досягнення програми.

Ще одним видом є маркетинг соціальної проблеми, коли ОГС і компанія розробляють сумісну рекламну кампанію. На практиці це виглядає так: кампанія оголошує, що при покупці певної продукції компанії відсоток відраховується організації для фінансування її програми, в той же час компанія вносить інвестицію до рекламної кампанії такого партнерства.

Ліцензійні угоди можуть стати ще одним видом партнерства, завдяки якому фірма виробляє, поширює і, можливо, навіть продає продукцію від імені організації і потім передає певний відсоток від продажів в організацію. Це дозволяє ОГС розповісти про себе громадськості, використовуючи достатньо високий рівень контролю над бізнесом.

Наприклад, Грінпіс продає футболки і отримує доходи для організації, тим не менш, вони не виробляють футболки самі, а уклали партнерську угоду з фірмою, яка робить це для них. Грінпіс повинен приділяти увагу тільки моніторингу за якістю.

Для бізнесу партнерство з ОГС часто означає «знак якості» його товарів. Якщо певна продукція фірми асоціюється з організацією, вона набуває суспільної легітимності. Тому фірма за це платить, хоча це достатньо ризиковане підприємство для ОГС, яке вимагає від неї чіткого контролю за виконанням умов угоди.

Автор - Норма Галафассі є директором консультаційної фірми з фандрейзингу в Буенос-Айресі, Аргентина. Працювала з ЮНІСЕФ та іншими крупними ОГС.


ФАНДРЕЙЗИНГ: ПРАВОВА ДОКУМЕНТАЦІЯ І ДОГОВОРИ

Поки недержавна (неприбуткова) організація, що займається фандрейзингом, не отримує від донорів нічого, у неї зазвичай не виникають і питання, пов'язані з оформленням юридичних документів, зокрема договорів. Проте професійні ОГС звертаються не тільки до потенційних, але і реальних донорів, і в цьому випадку сторонам потрібно документально підтверджувати свої зобов'язання шляхом укладення договорів або складання інших актів.

Цивільно-правові договори, що регулюють відносини сторін при фандрейзингу, істотно відрізняються від адміністративних і бюджетних актів, на яких базується фінансування органами державної влади і місцевого самоврядування не тільки по суті, але і за процедурою. Тому ми розглянемо особливості договірних правовідносин саме з донорами - приватними особами. У цих правовідносинах діє принцип свободи укладення договорів, який виражається в наступних правових гарантіях.

По-перше, сторони, фізичні і юридичні особи як суб'єкти права самостійно вирішують, чи укладуть вони договір і з ким саме. Ані законодавство, ані суд, ані який-небудь інший орган влади або місцевого самоврядування не можуть наказувати донорові, укладати чи не укладати, продовжувати чи не продовжувати чинний договір з конкретною неприбутковою організацією. Неприпустимим втручанням в діяльність донорів є, наприклад, "рекомендації" органів влади внести пожертвування до контрольованих ними фондів. Пригадаємо і досвід середньовічної Європи, коли монастирі і міста не пускали на ніч ані королів, ані єпископів без формального підтвердження, що це благодіяння носить разовий характер і не створює для них ніякого зобов’язання в майбутньому.

По-друге, сторони вільно визначають зміст і форму договору, за винятком вказаних в законодавстві випадків. Прагнення "врегулювати" будь-які договірні відносини законодавчо слід оцінювати як прояв традиціоналістського способу правового мислення з постулатом про незаконність або, принаймні, сумнівність всього, що прямо не дозволене законом.

По-третє, сторони можуть узгодженням своєї волі змінювати зміст договору в цілому або його окремих умов. Цивільні договори виходять з принципу рівності, і кожна із сторін не підпорядкована розпорядженням іншої і не може змінювати умови договору в односторонньому порядку.

Нарешті, сторони мають право вирішувати питання про припинення договору, хоча однією з підстав такого припинення може бути вирішення компетентного органу влади або суду. У разі невиконання або неналежного виконання договору сторони можуть застосовувати лише майнові санкції (неустойки, штрафи і тому подібне) в претензійному або судовому порядку, проте не несуть односторонньої, дисциплінарної відповідальності одне перед одним. При цьому загальногромадянські права сторін, що не стосуються виконання конкретного договору, не можуть бути обмежені або припинені.

Що таке благодійний договір?

Для фандрейзингу, як правило, використовуються благодійні договори. До них відносяться такі види договорів, за якими кредитор (донор) не може вимагати іншого відшкодування, окрім повернення боржником (ОГС) того, що було надане боржникові раніше, або відшкодування його вартості. Наприклад, якщо повірений виконує доручення безкоштовно, то договір доручення є благодійним, якщо ж передбачено особливу винагороду - то ні. В той же час допускається вимога повернення переданого донором майна, якщо воно використовується ОГС в інших цілях, аніж ті, що узгоджено з донором.

До благодійних договорів в законодавстві різних країн відносяться, як правило, дарування, пожертвування, безкоштовного зберігання, безкоштовних послуг, безкоштовної (безвідсоткової) позики, звільнення від виконання зобов'язання і тому подібне.

Предметом благодійного договору може бути: передання певної речі або суми грошей; передання правового титулу на певну річ або суму грошей (цінні папери, в т.ч. боргові розписки); передання результатів послуг (не пов'язане зі створенням або зміною речі) і робіт (пов'язана зі створенням або зміною речі). Слід зазначити, що нематеріальні активи (авторське право, знаки товарів і послуг, патенти тощо) розглядаються в даному випадку як речі, оскільки на інтелектуальну власність розповсюджується і речове, і зобов'язальне право.

Як відбувається узгодження волі в договорі?

Договір вважається укладеним, якщо сторони погоджували всі істотні умови. Як ми побачимо нижче, можливе укладання попереднього або типового договору, при якому умови вважаються узгодженими. З узгодження волі виходить, що договір визнається укладеним у момент отримання стороною повідомлення про ухвалення основних умов договору іншою стороною.

Як правило, договір укладають після проведення переговорів між сторонами, але переговори, по-перше, не зобов'язують укласти договір. По-друге, сторони оплачують власні витрати на підготовку до укладання договору, а спільні витрати - в рівних долях, якщо не умовляться інакше. Про це потрібно пам'ятати, починаючи переговори з донором - відшкодування витрат організації на підготовку договору в законодавстві не передбачено. Переговори відбуваються не тільки у зв'язку зі встановленням цивільних правовідносин, але також їх зміною і припиненням. Тому зміни в договір або відмова від нього теж є предметом переговорів.

Крім правоздатності сторін, на дійсність договору можуть впливати т.з. пороки волі, до яких зазвичай відносять погрози і фактичне спричинення збитків з метою змусити укласти договір, свідомий обман або помилку, не пов'язану з діями іншої сторони (сторони по-різному розуміють умови договору або через технічні помилки, наприклад, погану чутність). Потрібно відзначити, що помилка як така не звільняє від відповідальності за невиконання договору і може бути підставою для визнання договору недійсним лише в окремих випадках. Тому ОГС рекомендується приділяти належну увагу до висловленню волі сторін в договорі, тим більше, з донорами-підприємцями, а не посилатися на умови, які насправді можуть оскаржуватись донором.

Воля може бути виявлена прямо - в усній або письмовій формі, але саме словами. Пряме волевиявлення включає також вираз волі загальноприйнятими знаками (віза або факсиміле, кивок головою у більшості народів і тому подібне). У цивільному праві мовчання не визнається висловленням волі, тому відсутність у донора видимої реакції не дозволяє зробити висновок про те, чи згоден він із запропонованими умовами.

Непрямий вираз волі шляхом т.з. конклюдентних дій теж не завжди свідчить про укладення договору. Якщо донор виймає з кишені пачку грошей і ретельно її перераховує, це ще не означає його волю укласти договір дарування, і саме з Вашою організацією - він цілком може заявити, що краще віддасть цю суму комусь ще.

Час і місце укладення договору мають виняткове значення. Ще Генрі Форд говорив, що документ - це папір з проставленою датою і підписом. Без вказівки часу укладання договір є недійсним, тому обов'язково указуйте, принаймні, дату. У багатьох операціях, пов'язаних з нерухомістю і фінансовими операціями, зараз указують навіть хвилини, оскільки оборот відбувається дуже швидко, і юридичний власник може змінюватися кілька разів за день. Місце укладання також важливе: у міжнародному приватному праві, як правило, обов'язки і права сторін по договорах дарування визначаються законодавством країни, в якій постійно перебуває кредитор, тобто дарувальник.

(Продовження у наступному номері)

Новини від ТЦК

ТЦК ПРЕЗЕНТУЄ ПОСІБНИК З РОБОТИ ГРОМАДСЬКИХ МЕДІА

В межах Проекту «Створення медіа центрів громад у сільській місцевості» було підготовлено, видрукувано та поширено Посібник з роботи громадських медіа «Громадські медіа в Україні». Метою видання було узагальнення та систематизація досвіду громадських медіа в Україні та світі, презентація кращих практик, а також привертання уваги громадськості до потенціалу громадських медіа та їх ролі в соціальних комунікаціях. Посібник став підсумком та узагальненням проектної діяльності

Книга має чотири розділи:

  • «Теоретичні засади громадських медіа» - аналіз спроб теоретичного осмислення феномену громадських медіа. Розглянуто різні підходи до визначення громадських медіа, їх типології, функцій в демократичному суспільстві;
  • «Світовий досвід громадських медіа» - огляд стану розвитку громадських медіа за кордоном. Здійснено аналіз нормативної бази, що регулює громадську медіа діяльність в інших країнах; наведено приклади успішної роботи громадських медіа;
  • «Громадські медіа в Україні сьогодні» - спроба дати оцінку стану розвитку українських громадських медіа на сучасному етапі. Розглянуто форми громадської медіа діяльності в Україні, визначено роль громадських медіа в сучасному українському суспільстві, дано оцінку спроможності, якості та консолідації громадського медіа руху. Приділено увагу нормативному середовищу, створеному в Україні доля медійної діяльності;
  • «Історії успіху громадських медіа в Україні» - в цьому розділі наведені приклади успішної роботи громадських медіа в Луганську, Херсоні та на Сумщині, а також наведено детальний опис досвіду громадських медіа-центрів в громадах-учасницях Проекту.

Обсяг книги – 114 сторінок.

Всі бажаючі отримати примірник Посібника можуть надіслати відповідного листа на адресу Директора Проекту Романа Шутова shutov@ccc.kiev.ua. Посібник розповсюджується безкоштовно, але кількість примірників обмежена!

Проект «Створення медіа центрів громад у сільській місцевості» був реалізований Творчим Центром «Каунтерпарт» (Київ) у партнерстві з Центром громадських ініціатив (Перечин, Закарпаття) за фінансової підтримки Європейського Союзу.


Використання викладених матеріалів в інших друкованих або електронних засобах інформації можливо лише з обов’язковим посиланням на джерело інформації: Електронний бюлетень «Ключ до фінансування від ТЦК» (Творчий Центр «ТЦК»).

 При підготовці цього випуску «Ключа до фінансування від ТЦК» було використано інформацію з таких джерел:
www.civicua.org
www.ua.emb-japan.go.jp
www.ukrainerol.org.ua
www.ro-ua-md.net
Институт фандрайзинга: Журнал для гражданского общества. – 2005. - 1,2

 

ВИ ВЖЕ ЗНАЙШЛИ ФІНАНСУВАННЯ ДЛЯ СВОЄЇ ДІЯЛЬНОСТІ?

До нього веде вчасна інформація та наполеглива праця.

Ви першими отримаєте інформацію про ресурси та можливості через “Ключ до фінансування від ТЦК”.

Якщо Ви ще не отримуєте бюлетень, оформити безкоштовну підписку можна надіславши на адресу office@ccc.kiev.ua запит, де необхідно вказати:

  • назву організації (якщо можливо);
  • контактну особу;
  • електронну адресу, на яку Ви бажаєте отримувати “Ключ до фінансування від ТЦК”.

Якщо Ви бажаєте відмовитись від отримання видання, будь ласка, надішліть лист-повідомлення.

Якщо Ви бажаєте змінити електронну адресу, на яку Вам надходить “Ключ до фінансування від ТЦК” – надішліть лист-повідомлення, де необхідно вказати:

  • назву організації;
  • нову електронну адресу (на яку Ви бажаєте отримувати бюлетень);
  • стару електронну адресу (на яку Ви раніше отримували бюлетень).

Якщо Ви бажаєте розмістити новини в “Ключі до фінансування від ТЦК”, надішліть інформацію, яку Ви бажаєте розмістити.

Якщо у Вас є побажання, або відгуки стосовно “Ключа до фінансування від ТЦК”, напишіть нам про це.

Якщо Ви отримали фінансування завдяки інформації розміщеній у “КДФ”, напишіть нам про це.

Контактна інформація:
Контактна особа: Роман Шутов
Тел./факс: (044) 574 64 11
E-mail: shutov@ccc.kiev.ua з поміткою “ Key to funding”.

 

Опубліковано на сайті: 2008-09-04

2017-11-01:
Обучение в Германии
в Германии можно получить бесплатно не только первое, но и второе высшее образование как на немецком, так и на английском языке
2017-11-01:
Программа ООН для волонтеров
Круглый год. Оплата расходов
2017-11-01:
Стажировка в Google
Каждое лето. Офисы Google по всему миру
2017-11-01:
Стажировки в компании Deloitte

Дедлайн: 31 декабря 2017

Deloitte Touche Tohmatsu Limited — международная сеть компаний, оказывающих услуги в области консалтинга и аудита. «Делойт» входит в «большую четвёрку» аудиторских компаний и является самой крупной профессиональной сетью по количеству сотрудников.

2016-07-21:
Где искать спонсоров и гранты?
подборка сайтов, которые следует мониторить постоянно
2016-07-05:
Програма малих грантів для ініціатив ВПО від Stabilization Support Services
Представництво канадської організації Stabilization Support Services в Україні розпочало виділення коштів для ініціатив ВПО