Інновація - це історично безповоротна зміна способу виробництва речей.
Й. Шумпетер


М.І. Туган-Барановський

Й.А. Шумпетер

М.Д. Кондратьєв

Галерея видатних вчених

UA RU EN

Обращаем внимание на инновацию, созданную на данном сайте. Внизу главной страницы расположены графики,  которые в on line демонстрируют изменения цен на мировых рынках золота  и нефти, а также экономический календарь публикации в Интернете важных мировых экономических индексов 

 
Гранти і конкурси

Інформаційний вісник програми "Соціальний капітал і Академічні публікації" (СКАП) 3.2.2006р


Міжнародного фонду “Відродження” 

3 лютого 2005 року

1.Переклади 3

1.1. Плануються нові перекладні видання німецької літератури українською мовою 3

1.2. Плануються нові перекладні видання сучасної британської літератури українською мовою 3

1.3. Нові переклади, видані за підтримки Проекту перекладів МФВ 4

2.Відкритий доступ 5

2.1. Мережеві видання і ресурси про відкритий доступ 5

2.2. Статті про відкритий доступ: 6

2.3. Новий список розсилки про репозитарії 6

2.4. Стаття про можливості і ризики доступу до знань 7

2.5. Фонд Форда оголосив новий конкурс фінансування Ініціатива міжнародна інтелектуальна власність 7

2.6. Моделі політик архівування результатів наукових досліджень державних, громадських і приватних наукових установ 8

2.7. Новий законопроект в американському сенаті, що вимагає відкритого доступу до результатів медичних досліджень, які фінансуютьсь з федеральних бюджетів 8

3.Книжковий ринок 9

3.1. Участь у формуванні переліку запитань для маркетингового дослідження українського книжкового ринку 9

3.2. Інформація УАВК про перше організаційне засідання Національної ради з питань культури і духовності при Президентові України 10

3.3. Пояснення про новий 13-значний ISBN, що вводиться з січня 2007-го року 11

3.4. International Copyright Symposium Steps Up the Debate, 23-25 April 2006, Montrеal, Canada 11

3.5. Free access for a week to all of The Book Standard's web content, including all 150 Bestseller Charts and Publishing-Contact Databases 11

4.Різне 12

4.1. Придбання нових творів драматичного мистецтва 12

4.2. Гранти Президента України молодим діячам у галузі театрального, музичного, образотворчого мистецтва та кінематографії 12

4.3. Tight prior open source equilibrium: The rise of open source as a source of economic welfare 12

4.4. Call for Papers for the special focus theme section on Electronic Markets and eGovernment 12

4.5. Сreativity, Innovation and e-Collaboration. A Special Issue of the Journal: International Journal of e-Collaboration 14

4.6. OII Summer Doctoral Programme 16

4.7. American poetry to Ukrainian students during an 8-week seminar 16

4.8. Bratislava Spring Academy (24-29 April 2006), European Cultural Foundation 17

4.9. CALL for PROPOSALS Accelerating Search in Academic Research 20


1.Переклади

1.1. Плануються нові перекладні видання німецької літератури українською мовою

Готуються до друку переклади дев’яти німецькомовних книжок, які здобули підтримку в рамках спільного конкурсу Ґете-Інститут у Києві та Міжнародного фонду “Відродження” “Переклад німецької наукової літератури з питань розвитку масмедій і комунікації, інформаційного суспільства і глобалізації та німецької дитячої літератури українською мовою ” 2005-го року, а саме книжки:

Наукова література:

§        Noelle-Neumann, Elisabeth, Schuls, Winfried, Wilke, Juergen.Fischer Lexikon. Publizistik. Massenkommunikation. — Міжнародний благодійний фонд "Академія української преси", Київ

§        Ruesen, Joern. Neue Wege des historischen Denkens. — Літопис

Дитяча література:

§        Boie, Kirsten, Die Medlevinger. — Тезис, Вінниця

§        Ende, Michael. Der Wunschpunsch. — Кальварія, Львів

§        Kastner, Erich. Fligende Klassenzimmer. — Юніверс, Київ

§        Kruse, Max. Urmelaus dem Eis. — Видавництво Старого лева, Львів

§        Piper, Nikolaus. Geschichte der Wirtschaft. — К.І.С. "Київ. Інформація. Сервіс.", Київ

§        Thall, Lilli. Mimus. — ТОВ "Видавництво "Факт", Київ

§        Timm, Uwe. Rennschwein Rudi Russel. — ТОВ Видавництво "Книга", Київ

Переклади книжок українською мовою будуть видані впродовж 2006-го року.

Вибір експертів, насамперед, зумовлений актуальністю книжок. Окрім того береться до уваги якість проектних пропозицій (чіткий і реалістичний графік виконання проекту, досвід видання перекладної літератури, високий фаховий рівень перекладача, наявність фахового наукового редактора у суспільно-гуманітарних перекладах та спроможність видавців забезпечити видання пошуковим апаратом й іншими додатками на високому академічному рівні, наявність інших джерел фінансування видання, тощо).

Спільна програма підтримки українських перекладів німецькомовної літератури Міжнародного фонду “Відродження” і Ґете-Інституту в Києві триває з 2004-го року. Щороку бюджет програми становить 90 000 євро. Половину цієї суми надає Міністерство закордонних справ ФРН, половину — Міжнародний фонд “Відродження”.

2006-го року Ґете-Інститут у Києві і Міжнародний фонд “Відродження” планують продовжити програму підтримки українських перекладів німецькомовної літератури і оголосити новий конкурс на початку березня.

Контакті особи:

Регіна Ангут-Фрам                                 
Ґете-Iнститут в Києвi

Вул. Волоська, 12 / 4

04070 Київ

Тел: (044) 496-1280

Факс: (044) 496-9789

Ел. пошта: bibl@kiew.goethe.org

http://www.goethe.de/kiew

Ірина Кучма
менеджерка програми "Соціальний капітал та Академічні публікації"
Міжнародний фонд "Відродження",
Тел.: (044) 461-9500
Факс: (044) 486-0166
Ел. пошта: kuchma@irf.kiev.ua
http://www.irf.kiev.ua/

1.2. Плануються нові перекладні видання сучасної британської літератури українською мовою

Готуються до друку переклади дев’яти книжок британських авторів, які здобули підтримку в рамках спільного конкурсу Британської Ради в Україні та Міжнародного фонду “Відродження” “Переклад сучасної британської літератури українською мовою ” 2005-го року, а саме книжки:

§        McEwan, Ian. Atonement. — Кальварія, Львів

§        Bradbury, Malcolm. The Modern British Novel. — Кальварія, Львів

§        Smith, Zadie. White Teeth: A Novel. — Смолоскип, Київ

§        Barry, Peter. Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural Theory. — Смолоскип, Київ

§        Berners-Lee, Tim. Weaving the Web. — Видавничий дім "Києво-Могилянська Академія", Київ

§        Freeman, Chris. Louca, Francisco. As Time Goes By: From the Industrial Revolutions to the Information Revolution. — Видавничий дім "Києво-Могилянська Академія", Київ

§        Global Modernities. From Modernism to Hypermodernism and Beyond. Ed. by Mike Featherstone, Scott Lash, and Roland Robertson. — Науково-виробниче підприємство "Ніка-центр", Київ

§        Landry, Charles. The Creative City. A Toolkit for Urban Innovations. — Видавництво "АКТА", Харків

§        Hefferman, Michael. The meaning of Europe. Geography and Geopolitics. —  "Дух і Літера", Київ

Переклади книжок українською мовою будуть видані впродовж 2006-го року.

Вибір експертів, насамперед, зумовлений актуальністю книжок. Окрім того береться до уваги якість проектних пропозицій (чіткий і реалістичний графік виконання проекту, досвід видання перекладної літератури, високий фаховий рівень перекладача, наявність фахового наукового редактора у суспільно-гуманітарних перекладах та спроможність видавців забезпечити видання пошуковим апаратом й іншими додатками на високому академічному рівні, наявність інших джерел фінансування видання, тощо).

Спільна програма підтримки українських перекладів сучасної британської літератури Міжнародного фонду “Відродження” і Британської Ради в Україні триває вже два роки. Читачам ми пропонуємо насолодитися добрими книжками доброю мовою, а видавцям — отримати додаткове фінансування для видання сучасної британської літератури.

2006-го року ми плануємо продовжити програму підтримки українських перекладів сучасної британської літератури.

Контактні особи:

Валентин Бойніцький,

Менеджер мистецьких проектів,

Британська Рада в Україні

вул. Григорія Сковороди, 4/12, Київ 04070

Тел. (044) 490 5600, Факс (044) 490 5605

Ел. пошта art@britishcouncil.org.ua

www.britishcouncil.org/ukraine

Ірина Кучма

Менеджерка програми “Соціальний капітал та Академічні публікації”,

Міжнародний фонд “Відродження”

вул. Артема, 46, Київ 04053

Тел. (044) 461 9500, Факс (044) 486 0166

Ел. пошта kuchma@irf.kiev.ua; http://www.irf.kiev.ua/

1.3. Нові переклади, видані за підтримки Проекту перекладів МФВ

Нове дослідження про визначення і вимірювання демократії

У львівському видавництві "Літопис" вийшла з друку книжка "Визначення і вимірювання демократії" за редакції Дейвіда Бітема в перекладі з англійської мови Ганни Хомечко та за наукової редакції Юрія Ключковського.

У дослідженні подаються різні підходи до визначення складових поняття демократії загалом і зокрема виборчої демократії. Розглядаються способи і можливість кількісного і якісного оцінювання показників результативності та стабільності демократії.

Видавництво "Літопис": www.litopys.lviv.ua

 

Нове дослідження про Близький Схід та Центральну Азію

У київському видавництві "Стилос" у співпраці з Центром близькосхідних досліджень Інституту сходознавства ім.А.Кримського НАН України вийшла з друку книжка Дейла Ф. Ейкельмана "Близький Схід та Центральна Азія: Антропологічний підхід" у перекладі з англійської мови Петра Шеревери. 

В антропологічному дослідженні розглядаються соціальні інститути близькосхідних суспільств — родина, плем'я, споріднення, тощо, чинні політичні практики і культура країн Близького Сходу та Центральної Азії. Значна увага приділяється впливові подій цього регіону на сучасну історичну і соціальну думку.

Видавництво "Стилос": (044) 467-5350, 467-5320

Центр близькосхідних досліджень Інституту сходознавства ім.А.Кримського НАН України: igor@gilan.uar.net

Ґрунтовне дослідження з музеології відтепер українською мовою

У львівському видавництві "Літопис" вийшла з друку книжка Ф.Вайдахера "Загальна музеологія" у перекладі з німецької мови Х. Назаркевич, О. Лянг, В. Лозинського та за наукової редакції З.Мазурика.

Музеологія —– нова наукова дисципліна. Відповіддю на потребу музейної професіоналізації, що актуалізувалась в останні роки, стало впровадження музеологічних курсів в університетські студії, поява професійної літератури з цієї галузі, серед якої вагому позицію у світі посідає перекладений українською мовою посібник.
Посібник “Загальна музеологія” пропонує традиційні та нові підходи у трактуванні музеального феномену, акцентуючи увагу на соціальній місії музею, показує, як залучати публіку до діяльності музею, застосовувати міждисциплінарні підходи, сучасні методи комунікації та менеджменту. Книга розкриває технічні, правові, фінансові і суспільні передумови діяльності музею, знайомить читача з основними поняттями наукової теорії і подає історичний розвиток феномену музеальності. Багато практичних рекомендацій, літературний покажчик понад 1200 назв, глосарій та іменний покажчик суттєво збагачують книгу.
Фрідріх Вайдахер народився 1934 року в Ґраці, Австрія. Закінчив гімназію і комерційну академію, студіював музику, народознавство, історію мистецтв і філософію. Працював комерсантом, згодом джазовим музикантом і керівником студії запису на радіо. Після отримання ступеня доктора філософії працював 30 років у крайовому музеї Штирії “Йоанеум”, а з 1977 до 1994 року його директором. Був головою Міжнародного комітету архітектури і музейної техніки, членом європейського комітету річних відзнак для музеїв і президентом ІСОМ Австрії.
На сьогодні є головою наукової ради “Віртуальної бібліотеки німецьких музеїв”, членом наукової ради "Museum Professionals", почесним професором музеології університету Ґрацу, активним музейним консультантом та автором наукових текстів.

(Джерело: http://www.ukrmuseum.info/ua/main/books/show/15.html?PHPSESSID=b10cdd25412d5697d7be9991754075ff)

Також читайте: Видавництво "Літопис"
Зеновій Мазурик про "Загальну музеологію" Фрідріха Вайдахера: Музеям слід враховувати зміни в суспільстві (Ярина Коваль, Львівська газета. - 2006. - № 10 (817).

http://www.ukrmuseum.info/ua/main/publications/show/1645.html

 

Нове порівняльне дослідження про економічні системи, культуру, багатство і владу у ХХІ столітті

У київському видавництві "К.І.С." вийшла з друку книжка Стівена Роузфілда "Порівнюємо економічні системи: Культура, багатство і влада у ХХІ столітті" у перекладі з англ. Вікторії Вишенської.

У книзі йдеться про відмінності між основними світовими економічними системами. "Порівнюємо економічні системи" пояснює, як культура у різних її проявах, змінює стандартні правила функціонування економіки, створюючи системи, які помітно відрізняються від тих, що мали б існувати за передбаченнями теорії загальної ринкової конкуренції. Аналіз ґрунтується на усталених принципах, але, крім того, припускається, що індивідуальне прагнення корисності може визначатися культурними чинниками, що політичні цілі можуть ставитися вище за суспільний добробут, і що збої бізнесу можуть мати згубні наслідки для суспільства.

Видавництво "К.І.С.": http://www.books.dovidka.com.ua/

 

2.Відкритий доступ

2.1. Мережеві видання і ресурси про відкритий доступ

Лінки на мережеві видання і ресурси про відкритий доступ англійською, німецькою і французькою мовами:

http://www.michaeleisen.org/blog/

http://oalibrarian.blogspot.com/
http://www.escholarlypub.com/digitalkoans/
http://www.acrlblog.org/
http://archiv.twoday.net/topics/English+Corner/
http://archiv.twoday.net/topics/Open+Access/
http://log.netbib.de/archives/category/open-access/
http://urfistinfo.blogs.com/urfist_info/
http://poynder.blogspot.com/
http://openaccess.eprints.org/

2.2. Статті про відкритий доступ:

Bio-medical open archive at National Informatics Centre http://openmed.nic.in/1108/
http://www.digitalopportunity.org/article/view/125039/1/1138
 

Bosc, H. (2005) Archives ouvertes : quinze ans d'histoire [Open Archives: Fifteen Years of History]. In Aubry, C. and Janik, J.,     Eds. Les Archives Ouvertes : enjeux et pratiques. Guide à l'usage     des professionnels de l'information, pages pp. 27-54. ADBS, Paris.

Open Access Full Text: http://cogprints.org/4408/01/OuvrageOAIarchive.pdf

 

Bosc, H. and Harnad, S. (2005) In a paperless world a new role for academic libraries: Providing Open Access. Learned Publishing. Open Access Full Text: http://cogprints.org/4200/

 

Bosc, H. (2004) Pour une plus grande visibilité des travaux des chercheurs : l'exemple de l'archive ouverte PhysiologieAnimale: http://cogprints.org/4412/

 

Bosc, H. (2003) La Budapest Open Access Initiative (BOAI) pour un libre accès aux résultats de la recherche. Terminal. http://cogprints.org/4409/

 

Bosc, H. (2003) Le droit des auteurs à mettre en accès libre leurs     propres résultats de recherche [Authors' right to provide open access to their own research results.]. http://cogprints.org/4411/

 

Bosc, H (2002) Mise en service d'une archive numérique. Launching an archive.   http://cogprints.org/4415/ http://cogprints.org/4416/

 

Bosc, H. (2001) Partager et utiliser des connaissances scientifiques: de la responsabilité individuelle à la responsabilité collective. INRA mensuel. http://cogprints.org/4410/

2.3. Новий список розсилки про репозитарії

JISCMAIL discussion  list, JISC-REPOSITORIES@JISCMAIL.AC.UK, set up by the JISC Digital
Repositories Programme support team
(http://www.jisc.ac.uk/index.cfm?name=programme_digital_repositories)
for the discussion of cross-domain and international repository technologies and activities, plus any other repository-related issues.
Anyone working with repositories or interested in any aspect of international repository activity is encouraged to subscribe, either by clicking on the following URL:
http://www.jiscmail.ac.uk/cgi-bin/webadmin?SUBED1=jisc-repositories&A=1 or by emailing JISC-REPOSITORIES@jiscmail.ac.uk with the command:
SUBSCRIBE firstname lastname
Julie Allinson
JISC Digital Repositories Support Officer
UKOLN, University of Bath, Bath BA2 7AY
Tel: 0845 1579436 / ++44 (0) 1225 386580
http://www.ukoln.ac.uk/
http://www.ukoln.ac.uk/repositories/digirep/

2.4. Стаття про можливості і ризики доступу до знань

In November 2005, TWN published a number of interesting essays for the WSIS, including this one by James Love, "Risks and Opportunities for Access to Knowledge."
The publication, Vision or hallucination? Briefing papers towards the World Summit on the Information Society, is available on the Internet here: http://www.choike.org/nuevo_eng/informes/3592.html
Each essay is available In English, Spanish, French or Arabic.
Jamie Love's essay is here: Risks and Opportunities for Access to Knowledge
http://www.choike.org/documentos/wsis/book11.pdf

2.5. Фонд Форда оголосив новий конкурс фінансування Ініціатива міжнародна інтелектуальна власність

Ford Foundation
International Intellectual Property Initiative
Funding Priorities
The aim of the Ford Foundation’s International Intellectual Property Initiative (IIPI) is to contribute to the development of more balanced global Intellectual Property (IP) regime. By this, we mean a regime that takes into account the interests of individuals and society as well as the private sector and the public interest, and that reaffirms the importance of the commons and the public domain. In addition, IIPI considers that an IP regime should, from a right’s perspective, recognize innovation, access to knowledge and creative activities as important sources of development for all countries and societies in the world.
Preference in this initiative will be given to proposals that support the potential for dialogue among different sectors and players; build institutional capacity, particularly in the global South; strengthen the voice of excluded groups and communities; and encourage pluralistic and participatory governance and decision-making processes.
In its first phase, the initiative will focus on the following thematic grant making priorities:
1. Traditional Knowledge (TK) with the objectives of enabling indigenous, tribal and traditional communities to deepen their understanding about the intersection of IP and TK, including IP’s
potential impact on social processes, and increasing the number of traditional communities able to advocate effectively for their interests in national, regional and international policy arenas.
2. Access to Medicine with the objectives of improving analytical capacity to understand the economic relationship of IPRs to innovation, medical research and development, and medicines pricing
and distribution; and enabling developing countries to explore flexibilities within the TRIPs Agreement as well as supporting other South-South and/or regional collaborations that enhance innovative
ways to promote R&D and access to medicines in the global south.
3. Access to Knowledge and Educational materials with the objectives of fostering critical analysis regarding the impact of copyright law; deepening understanding among authors, academic
institutions, students and the general public regarding their interests in access to knowledge and academic publications; and promoting Open Educational Resources models.
HOW TO APPLY:
One can apply by sending a letter of inquiry, short concept note (2 pages) or proposal (up to 15 pages) and budget as described below:
1) Letter of Inquiry listing
Name of your organization (and acronym if commonly used);
Organization’s address (and courier address if different);
Main expertise the organization (e.g. research, advocacy, capacity
building, etc.);
Name of the project;
Web address, if any;
Amount requested.
(2) Concept note or proposal, including
A brief statement (two or three sentences) of the purpose and nature of the proposed work;
The significance of the issue addressed by the project and how it relates to one or another of the above-stated initiative grant-making priorities;
How the project is related to IIPI initiative goals and principles;
How the issue relates to your organization, and why your organization is qualified to undertake the project;
The policy-making forums or goals to which the work is related;
The type of alliances and/or participatory networks in which your institution is involved;
How is the project related to FF IP initiative goals;
Geographic area or country where the work will take place;
Beneficiaries of your proposed project (information about those who will be helped and are interested in the work, and how you will communicate with them);
Brief summary of proposed activities, deliverables, and outcomes/ impacts over what period of time;
Dissemination/communications strategy for project deliverables and outcomes;
Amount of funding requested from FF and total cost (estimates are acceptable).
(3) Budget request in excel spreadsheet format
The proposal should be sent by email to the initiative coordinators Ana Toni (a.toni@fordfounda.org) and Suzanne Siskel (s.siskel@fordfound.org) and with a cc to Carolina Rossini (c.rossini_c@fordfound.org).
Becky Lentz
Program Officer for E-Media Policy
Media, Arts and Culture Unit
Knowledge, Creativity & Freedom Program
Ford Foundation
320 E. 43rd Street
NY, NY 10017
212.573-4951
b.lentz@fordfound.org
The Media Policy team: Linda Fingerson, Grants Administrator (l.fingerson@fordfound.org); Roger Kuhn, Administrative Assistant (r.kuhn@fordfound.org)
(A2k mailing list
A2k@lists.essential.org
http://lists.essential.org/mailman/listinfo/a2k)

2.6. Моделі політик архівування результатів наукових досліджень державних, громадських і приватних наукових установ

В Institutional Self-Archiving Policy Registry містяться дві моделі політик архівування результатів наукових досліджень державних, громадський і приватних наукових установ:

Вимогливіша версія:

The recommended policy model is the Stronger Version:
http://www.ecs.soton.ac.uk/~harnad/Temp/stronger-OApolicy.htm
Менш вимоглива версія (з періодом ембарго):
The Weaker Version is only intended in cases where there is delay in getting the Stronger Version adopted: http://www.ecs.soton.ac.uk/~harnad/Temp/weaker-OApolicy.htm
Їх розробили Alma Swan, Arthur Sale, Subbiah Arunachalam, Peter Suber та Stevan Harnad на основі Wellcome Trust Self-Archiving Policy http://www.wellcome.ac.uk/doc_WTD002766.html

2.7. Новий законопроект в американському сенаті, що вимагає відкритого доступу до результатів медичних досліджень, які фінансуютьсь з федеральних бюджетів

Сенатор Джо Ліберман (Senator Joe Lieberman (D-CT) запропоновував американському сенату законопроект, який вимагатиме відкритого доступу до результатів медичних досліджень, які фінансуютьсь з федеральних бюджетів під the American Center for CURES Act of 2005

Детальніше про це:

SPARC Open Access Newsletter, issue #93 http://www.earlham.edu/~peters/fos/newsletter/01-02-06.htm
The THOMAS entry on the CURES Act, including the text of the bill and a log of Congressional actions.
http://thomas.loc.gov/cgi-bin/bdquery/z?d109:s.02104:
(the final colon is part of the URL)
CURES Act, summary, December 7, 2005
http://lieberman.senate.gov/documents/bills/051207curesbill.pdf
CURES Act, section by section breakdown, December 7, 2005
http://lieberman.senate.gov/documents/bills/051207curessectionbysection.pdf
Quotations in support of the CURES Act, December 7, 2005
http://lieberman.senate.gov/documents/bills/051207curesquotes.pdf
Senator Lieberman's press release announcing the bill, December 7, 2005
http://lieberman.senate.gov/newsroom/release.cfm?id=249566
Senator Lieberman's speech on the floor of the Senate introducing the bill, December 14, 2005
http://thomas.loc.gov/cgi-bin/query/F?r109:1:./temp/~r109FG9sqY:e55683:
PDF of the Congressional Record
http://frwebgate.access.gpo.gov/cgi-bin/getpage.cgi?dbname=2005_record&page=S13578&position=all
Government purpose license, 45 CFR 74.36
http://www.peo7.com/CFRFiles/PEOusCFR_45PUBLICWELFARE_119259.htm
Press release from the Alliance for Taxpayer Access, December 7, 2005
https://mx2.arl.org/Lists/SPARC-OAForum/Message/2600.html
http://www.earlham.edu/~peters/fos/2005_12_04_fosblogarchive.html#113413512422857244
Press release from five library groups, December 21, 2005. The groups signing this statement are
the American Association of Law Libraries (AALL), American Library Association (ALA), Association
of Research Libraries (ARL), Medical Library Association (MLA), and the Special Libraries Association (SLA).
http://www.arl.org/info/publicaccess/cures_121605.pdf
http://www.earlham.edu/~peters/fos/2005_12_18_fosblogarchive.html#113517300873851380
Here's some news coverage of the CURES Act:
Anon., New NIH center would tackle common diseases, ResearchResearch, December 16, 2005.
http://www.researchresearch.com/news.cfm?pagename=newsStory&type=default&elementID=57940
Ana Radelat had two very brief stories on the  CURES Act in Mississippi papers: six sentences
in the Hattiesburg American and two sentences in the Clarion Ledger, both on December 11.
http://www.hattiesburgamerican.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051211/NEWS05/512110316/1002/NEWS01
http://www.clarionledger.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051211/NEWS/512110357/1002/NEWS01
http://www.earlham.edu/~peters/fos/2005_12_11_fosblogarchive.html#113456559232769957
New NIH Translational Research Center Proposed By Sens. Lieberman, Cochran, Research Policy Alert, December 7, 2005.
http://www.researchpolicyalert.com/fdcreports/story/viewStory.do?targetGUID=%7BF11FDCF2-9D45-40BB-948A-018E2B5CD4D1}
John Brummett, At the mercy of a dysfunctional Congress, Pahrump Valley Times, November 25, 2005.
http://www.pahrumpvalleytimes.com/2005/11/25/opinion/brummett.html
Long before Sen. Lieberman introduced the CURES Act, the US Mayors Conference adopted a
resolution endorsing the launch of an American Center for Cures, June 29, 2004. The resolution
does not mention the public-access provisions, http://www.usmayors.org/uscm/resolutions/72nd_conference/chhs_08.asp

3.Книжковий ринок

3.1. Участь у формуванні переліку запитань для маркетингового дослідження українського книжкового ринку

Запрошуємо видавців і книгорозповсюджувачів надсилати запитання, які варто включити до маркетингового дослідження українського книжкового ринку, яке ми плануємо замовити наступного року в рамках Українського книжкового проекту.

Український книжковий проект координують Міжнародний фонд "Відродження" і Fund for Central and East European Book Projects, Amsterdam.

Проект реалізується за підтримки програми МАТРА Міністерства закордонних справ Нідерландів, Міжнародного фонду "Відродження" і Fund for Central and East European Book Projects, Amsterdam.

Завдання Українського книжкового проекту: сприяти розвиткові інформаційно-комунікативної інфраструктури українського книжкового ринку, поліпшити співпрацю між різними його учасниками, покращити доступність книжок в українських регіонах, підвищити  фаховий рівень видавців і книгорозповсюджувачів. 

Проект триватиме з червня 2005-го року до травня 2008-го року. У рамках проекту незабаром з’явиться Інтернет-ресурс української книжкової індустрії http://www.uabooks.info/, який розробляють Асоціація видавців і книгорозповсюджувачів та Центр розвитку бізнес-технологій. У шістнадцяти українських містах ТОВ "Джерела М" та книготорговельна  дистрибуційна компанія "Самміт-книга" відкриють регіональні склади під торговою маркою "100 тисяч книжок", на яких дрібногуртовики (книгарні, бібліотеки, тощо) та кінцеві покупці зможуть знайти усі книжки українських видавництв. А найбільша східноєвропейська консалтингова компанія Book Market Research (Краків, Польща) проведе цикл тренінгів і консультацій для українських видавців і книгорозповсюджувачів.

Контактна особа:

Ірина Кучма, координаторка Українського книжкового проекту

менеджерка програми "Соціальний капітал та Академічні публікації" Міжнародного фонду "Відродження"

тел.: (044) 461-9500

факс: (044) 486-0166

kuchma@irf.kiev.ua

http://www.irf.kiev.ua/

Детальніша інформація про Український книжковий проект: http://www.irf.kiev.ua/ua/ini/bookproject

3.2. Інформація УАВК про перше організаційне засідання Національної ради з питань культури і духовності при Президентові України

Шановні колеги!

Інформуємо Вас про те, що 26 січня 2006 року відбулося перше організаційне засідання Національної ради з питань культури і духовності при Президентові України.

Крім організаційних питань, таких, як:

а) обрання колегії Національної ради з питань культури і духовності при Президентові України;

б) про формування експертних груп Національної ради з питань культури і духовності при Президентові України;

в) про створення рад з питань культури і духовності при Раді міністрів АРК і обласних держадміністраціях,

було розглянуто й питання, яке обов’язково Вас зацікавить.

Це проект Указу Президента України про поліпшення ситуації у сфері книжкової продукції. Проект представив президент УАВК Афонін О.

Раніше ми Вам уже повідомляли про те, що ще у листопаді минулого року УАВК було ініційовано розробку розпорядження Президента України щодо заходів по розвитку гуртової та роздрібної торгівлі й текст якого Вам надсилався. Протягом грудня 2005 – січня 2006 рр. після шістьох (!!!) доопрацювань, проведених Секретаріатом Президента та УАВК, а на останньому етапі до цього долучився ще Держкомтелерадіо, напрацьований кінцевий варіант, але вже не розпорядження, а Указу Президента.

Крім того, додатково повідомляємо, що президента УАВК Афоніна О. призначено головою експертної групи з питань книговидання та бібліотечної справи Національної ради з питань культури і духовності при Президентові України.

Під час засідання Нацради від імені Асоціації віце-прем’єр-міністру з питань гуманітарної політики Кириленку В.А. було передано Карту проблем видавничої та бібліотечної справи в Україні, остаточний варіант якої було затверджено Правлінням УАВК від 18.01.2006 р.

Тішить один цікавий момент, що відповідно до Положення про Нацраду та експертні групи, Афоніну О. як голові експертної групи надані повноваження питати з представників органів виконавчої влади на місцях за їхні неадекватні дії, спрямовані проти суб’єктів видавничої справи.

(УАВК)

3.3. Пояснення про новий 13-значний ISBN, що вводиться з січня 2007-го року

http://www.bic.org.uk/bicISBNinfsheet.pdf - help sheet "Are you ready for the 13-digit ISBN?"
http://www.isbn-international.org/converter/converter.html - conversion tool
(IBF Newsletter No. 17, 21.12.2005)

3.4. International Copyright Symposium Steps Up the Debate, 23-25 April 2006, Montrеal, Canada

http://www.anel.qc.ca/ipa-symposium
Rarely has it been so difficult to choose among the many controversial copyright issues those that are essential to the copyright debate in 2006. The 6th IPA symposium, to be held on April 24 and 25, 2006 (with an evening reception on the 23rd) in Montrеal, Canada, comes at a time when so many aspects of copyright are being changed or debated.
The overarching theme is “Publishing and the Public Interest” and each presentation will address subjects relevant and critical to the business and policy decisions publishers will have to make in the near future:
some sessions will allow participants to catch up on “hot” issues like new copyright legislation around the world, book digitization (Google etc.) and copyright and education. Others will tackle searching
questions facing the industry: How can we improve the bad press that copyright and publishers have had in recent years? How can publishers promote the cultural heritage and wealth of their communities? Does
copyright play a role? There will also be panels discussing copyright awareness and enforcement as well as the future role of collecting societies.
To stimulate debate, great care has been taken to invite a diverse mix of international copyright experts, influential thinkers, copyright critics, international publishers, lawyers, collecting society representatives and key officials from international organisations.
Quebec’s publishers association, ANEL, together with the other Canadian publishers associations, CPC and ACP, and the collecting societies, writers organizations and other regional, national and international
sponsors have collaborated with IPA to ensure that this event will be an opportunity for serious and productive discussion. Montrеal, UNESCO World Book Capital 2005/2006, will provide an attractive and fitting venue.
For more information on the symposium and for a copy of the program, please go to: http://www.anel.qc.ca/ipa-symposium
(A2k mailing list
A2k@lists.essential.org
http://lists.essential.org/mailman/listinfo/a2k)

3.5. Free access for a week to all of The Book Standard's web content, including all 150 Bestseller Charts and Publishing-Contact Databases

In celebration of The Book Standard's one-year anniversary, we invite you to visit us at http://tbs.vnh10.net/r/?ZXU=220519&ZXD=56760756 and enjoy free access for an entire week to all of The Book Standard's web content, including all 150 Bestseller Charts and Publishing-Contact Databases.
From Feb. 1 through Feb. 7, we are offering FREE access to anyone who visits http://tbs.vnh10.net/r/?ZXU=220519&ZXD=56760756. Access includes:

Bestseller Charts - View more than 150 sales charts, including regional data and over 40 different data categories, including overall, fiction, nonfiction and children's. Every chart is powered by Nielsen BookScan and is available to you FREE during this trial period.

Comprehensive contact databases for:
Books and Authors - Search by a title get an author's name. Or search by an author to get titles, publication dates, subtitles and more.
Books-to-Film - Search books that are being or have been adapted for film and find the producers, stars, directors, productions companies, agents, screenwriters and production status.
Literary and Film Agents - You'll find names, agencies, contact information and the books and film adaptations those agents represent.

Industry news and articles. Whether you're an author, publisher, agent, bookseller, librarian or screenwriter, you'll get all the publishing news and information you need. It's all at http://tbs.vnh10.net/r/?ZXU=220519&ZXD=56760756.

Don't miss this opportunity to search The Book Standard's ENTIRE website at no cost.

The Book Standard
VNU Business Media
770 Broadway
New York, NY 10003

 

4.Різне

4.1. Придбання нових творів драматичного мистецтва

Для поповнення репертуару національних та державних театрів що належать до сфери управління Міністерства культури і туризму України, в межах Державної програми “Придбання нових творів драматичного мистецтва” та відповідно до плану роботи Міністерства культури і туризму України на 2006 р. на розгляд Експертної Ради МКТ України приймаються драматургічні твори для подальшої закупівлі на правах Держзамовлення до 1 вересня.

Довідки за телефоном: (044) 235-73-36

4.2. Гранти Президента України молодим діячам у галузі театрального, музичного, образотворчого мистецтва та кінематографії

Відповідно до Указу Президента України від 20 жовтня 1998 року №1152/989 “Про державну підтримку культури і мистецтва України” та Указу Президента України від 6 лютого 1999 року № 127/99 “Про затвердження Положення про порядок надання Грантів Президента України молодим діячам у галузі театрального, музичного, образотворчого мистецтва та кінематографії для створення і реалізації творчих проектів” МКТ України оголошує про початок прийому заявок на одержання Гранту Президента України у 2006 році до 16 лютого.

Довідки за телефоном: (044) 235-73-36

4.3. Tight prior open source equilibrium: The rise of open source as a source of economic welfare

The January 2006 issue of First Monday (volume 11, number 1) is available at http://firstmonday.org/issues/issue11_1/
Tight prior open source equilibrium: The rise of open source as a source of economic welfare
by Matthias Barwolff
http://firstmonday.org/issues/issue11_1/barwolff/
Abstract:
Open source has become a viable mode of production and resource allocation not only for intrinsicly motivated communities but for commercial firms as well. This may be due primarily to the fact that open source ultimately produces greater value on both the use and production sides. Open source thus acts as an institution that affects the structure of the software industry much more efficiently than politics and law. It also provides an economic perspective that may help refine the standard notion of the firm
since it emphasises the link between firm and market, not the frontiers that separate the two.

4.4. Call for Papers for the special focus theme section on Electronic Markets and eGovernment

for Electronic Markets – The International Journal

Guest Editors:
Mogens Kuehn Pedersen, Copenhagen Business School
Jane Fountain, University of Massachusetts at Amherst
Euripidis Loukis, University of the Aegean

The CFP is also available on the Web at: http://www.electronicmarkets.org/modules/issue/view.php?id=62

With the aim of serving business and citizens, eGovernment and electronic markets are on the political agenda for all developed countries. Today, electronic markets influence opportunities for new eGovernment services and eGovernment influences the development of electronic markets. In terms of electronic markets, government should embrace ICT to enhance services for business as well as citizens and to facilitate new ways and means for transactions, exchanges and collaboration with government.

Against this background researchers and practitioners should consider the following issues:
Do governments take the opportunity to adapt their services to private, electronic markets or do they transform their services to fit new electronic markets? Are there technological, standards, laws or other institutional barriers and interdependencies to the development of electronic markets in relation to eGovernment that need to be considered?

Do governments convene new electronic markets not only for transactional but also for developmental and collaborative needs? Are they influencing commercial information infrastructures in terms of, for example, security and transaction standards, while establishing these electronic markets? Does government procurement evolve into transactional electronic market solutions or into hierarchical electronic trading, possibly with a collaborative element? How do different institutional regimes and technological solutions support adoption, market penetration, and cost-effectiveness of eGovernment and electronic markets?

How do governments cope with interoperability, open standards, security, and access to achieve their eGovernment agenda in conjunction with electronic markets? Which electronic market solutions do government agencies choose and how do they, if at all, fulfill the objectives of eGovernment?

We expect papers to take either an IT governance or an IT architecture approach to electronic markets and eGovernment. We welcome both theoretical works and empirical studies based on case-studies or surveys. Topics of interest include, but are not limited to:

- Theoretical foundations and taxonomies of electronic markets for eGovernment compared with electronic markets in general;
- Governance of strategies for implementation of electronic markets for government procurement, including issues and experiences in cross-agency and cross-level eGovernment, application, development and implementation;
- Architecting of electronic markets for eGovernment, including issues and experience in migrating legacy systems to eGovernment architectures and systems;
- Standards applied to electronic markets for eGovernment, e.g. in security structures;
- Information system innovations in electronic markets for eGovernment;
- Evaluations or impact analysis of the diffusion of electronic markets in relation to the performance of eGovernment.

Methodological and theoretical pluralism is welcomed by the journal.

Potential contributors are strongly encouraged to submit initial inquiries, or a page long summary for feedback, as to the suitability of proposed papers.

Contact addresses:
Mogens Kuehn Pedersen: mk.inf@cbs.dk
Jane Fountain: fountain@polsci.umass.edu
Euripidis Loukis: eloukis@aegean.gr

Final papers should be submitted to the Editorial Team: em.editors@netacademy.org

Important Deadlines:
Submission deadline: 5 March 2006
Acceptance decision: June 2006
Issue: Vol.16, No. 4, November 2006.

Please note that Electronic Markets – The International Journal is open for submissions for the general research section anytime.

Electronic Markets is a leading scientific journal for advancing the understanding and practice of Electronic Markets; it is published quarterly (Print and Online) by Routledge, part of the Taylor & Francis Group (ISSN: 1019-6781 (Paper) 1422-8890 (Online)).

Electronic Markets - The International Journal
Editors-in-Chief:
Prof. Beat F. Schmid, University of St. Gallen
Prof. Dr. Hubert Oesterle, University of St. Gallen
Co-Editor: Dr. Hans-Dieter Zimmermann, University of Muenster
Executive Editor: Michael Schachtner, University of St. Gallen

eMail em.editors@netacademy.org
Web http://www.electronicmarkets.org/

(CSL)

4.5. Сreativity, Innovation and e-Collaboration. A Special Issue of the Journal: International Journal of e-Collaboration

http://www.idea-group.com/
Guest editors:
Jane Fedorowicz, Bentley College, USA
Isidro Laso-Ballesteros, Scientific Officer, European Commission, Belgium
Antonio Padilla-Melйndez, University of Mбlaga, Spain
IJeC editor:
Ned Kock, Texas A&M International University
Topics:
In the global economy, collaboration within groups of geographically dispersed knowledge workers is quickly becoming the locus of creativity and innovation. Advanced Information and Communication Technologies (ICT) that enable e-Collaboration enhance group work, especially when teams must share
information and make decisions across business and national boundaries. These e-Collaboration technologies within multidisciplinary and technologically complex work groups are paving the way towards collaborative environments involving both human and artificial artefacts. Collaborative
environments will orchestrate interaction within networks of workers, partners and customers to boost creativity and innovation.
E-collaboration technologies will supply seamless connectivity to allow work anywhere and anytime. Moreover, they will help to manage the complexity derived from the diversity of workers, knowledge and other resources that must coordinate effort on a collective creative task. E-Collaboration technologies will ensure access to contextualised services (such as shared digital images) and will assure easy interaction among team members.
Environments endowed by e-Collaboration technologies will provide access to expanded, shared experience and knowledge and facilitate meetings among team members to deliver more creative ideas. More participants can be involved in the innovation process, qualified by knowledge and not by proximity. User friendly "physual" (i.e., combining physical and virtual) collaborative environments will support the participation of previously unavailable expertise (e.g., from the elderly) into the creation of new innovative products.
We welcome submissions that address issues associated with e-collaboration involving creativity and innovation processes. Contributions might focus on the design of e-collaboration technologies, their impact on team composition and outcomes, or the collaborative processes the teams adopt to address
their creativity and innovation needs. Examples of topics include (but are not limited to):
· Design of effective e-Collaboration enabled creativity and innovation processes
· Measuring the impact of e-Collaboration technologies on team innovation and creativity
· E-collaboration technologies to support innovation and creativity
· Knowledge activation in creative teams
· Creative collaborative environments responding to users' demands
· P2P creative collaborative environments
· Knowledge worker role in creativity and innovation
· Diversity and e-Collaboration to foster creativity and innovation
· E-Collaboration technologies and techniques for human-robotic teams.
· Creativity techniques for decentralized teams
· Creative leadership and governance of e-collaborations
· E-collaboration technologies for cross-cultural innovation
· Computed Aided Innovation (CAI)
· Professional virtual communities and innovation
· Creative problem solving processes for e-collaboration
· Creative ICT support for collaborative decision making and negotiation
· Trust in virtual teams
Important dates:
Below are tentative dates for all the main steps involved in the production and publication of the Special Issue:
· July 1, 2006: All submissions are due to the guest editors.
· October 1, 2006: Decisions and review comments are sent to authors.
· December 1, 2006: Revised and resubmitted manuscripts are sent back out for review.
· February 1, 2007: Final decision letters are sent to authors.
· April 1, 2007: Final revised manuscripts are due to Editor.
· June 1, 2007: Special Issue goes to Idea Group for publication.
· July 1, 2007: Proofs go to authors.
· September 1, 2007: Special Issue is published.
Submission guidelines:
All submissions must be in English, and should represent the original work of the authors. Improved versions of papers previously published in conference proceedings are welcome, provided that no copyright limitations exist. Submissions must be made electronically via e-mail to Jane Fedorowicz, Isidro Laso-Ballesteros or Antonio Padilla-Melйndez (address below). The manuscript should be included as an attachment in MS Word format.
Jane Fedorowicz: jfedorowicz@bentley.edu
Isidro Laso-Ballesteros Isidro.LASO@cec.eu.int
Antonio Padilla-Melйndez: apm@uma.es
Manuscripts should be between 4000 and 6000 words in length. Submissions should include the following:
(a) In the subject line of the e-mail message: the text "Manuscript submission" followed by the title of the manuscript being submitted. Please do not include any characters (@#$%^&, etc) in the title.
(b) In the body of the e-mail message, for each author: Name, university/organization affiliation, e-mail, mailing address, phone/fax numbers. Please indicate the contact person for the submission.
(c) In the file containing the paper: Submission title, an abstract of the submission, the main body of the submission, references and/or bibliography. Please do not include the name of the authors or any information that would allow for their identification on the paper. Reviews will be blind.
All paper submissions and the submission review process will be managed through e-mail. The receipt of submissions will be quickly confirmed by e-mail. Submitted manuscripts must be written in the APA (American Psychological Association) editorial style. References should relate only to material cited within the manuscript and should be listed in alphabetical order, including the author's name, complete title of the cited work, title of the source, volume, issue, year of publication, and pages cited. Please
do not include any abbreviations.
Information on camera-ready copy preparation will be provided to submitting authors upon acceptance.
Contact Information for the special Issue editors:
Jane Fedorowicz
Rae D. Anderson Professor of Accounting and Information Systems
Bentley College
175 Forest Street
Waltham, MA 02452 USA
Phone: 781-891-3153
Fax: 781-891-2896
Email: jfedorowicz@bentley.edu
Web site: www.bentleyinvision.org

Isidro Laso-Ballesteros
Scientific Officer
New Working Environment Unit.
D.G. Information Society and Media.
European Commission.
Office: J54 0/16
BE-1049 Brussels
tf: +32 2 2960557
fax: +32 2 2968365
email: isidro.laso@cec.eu.int
Web site: www.amiatwork.com

Antonio Padilla-Melйndez
Associate Professor of Management
University of Mбlaga
Plaza El Ejido, s/n
Mбlaga, Andalucнa, 29071, Spain
Phone: +34-952137265
Fax: +34-952137265
Email: apm@uma.es
Web site: http://www.campusvirtual.uma.es/contgest/profes_e.html
For more information, consult the special issue Web site at
http://www.campusvirtual.uma.es/ebusiness/call_for_papers.htm and the IJeC
Web site at http://www.idea-group.com/ijec .
(CSL)

4.6. OII Summer Doctoral Programme

Dear Colleagues,
The OII is pleased to announce that applications are now being accepted for the 4th OII Summer Doctoral Programme, which will be held in Oxford from the 15th to the 29th July 2006. Applications are welcomed from students in any discipline who are currently undertaking doctoral research on social,
political, legal and economic issues relating to the Internet. Further information about the Programme and details of how to apply can be found at http://www.oii.ox.ac.uk/teaching/?rq=sdp&year=2006 .
The deadline for applications is 20th February 2006. Please feel free to forward this email to anyone who you think might be interested.
Kind regards,
Dr Victoria Nash
Policy and Research Officer
01865 287231
Oxford Internet Institute
University of Oxford
1, St Giles
OX1 3JS
http://www.oii.ox.ac.uk/

4.7. American poetry to Ukrainian students during an 8-week seminar

Dear Friends and Colleagues,
U.S. Fulbright Scholar Dr. Phillip Acree Cavalier (Catawba College) will introduce American poetry to students during an 8-week seminar. Each meeting will focus on the work of one poet, including Emily Dickinson, Walt Whitman, Gertrude Stein, Marianne Moore, H. D., Elizabeth Bishop, and Allen Ginsberg. The seminar will emphasize conversation and exchange of ideas among the seminar participants as well as suggest alternative ways of reading the poems.
Time: 16:00-17:15
Date: Each Thursday (starting February 23 - April 13)
Place: Ukrainian Fulbright Office (4 Hurshevskoho St, Suite 305,Conference Room)
All students interested in the seminar are welcome.
We would appreciate if you distribute this information to your colleagues.

If you have any questions, please contact the Fulbright office at:student@fulbright.com.ua.
Kind regards,
Inna Barysh
Program Coordinator
Fulbright Graduate Student Exchange Program
4 Hrushevskoho St., Suite 305
Kyiv 01001, Ukraine
tel.:(044) 279-23-24; 279-18-50
fax: (044) 230-20-60
e-mail: student@fulbright.com.ua
ibarysh@fulbright.com.ua
http://www.fulbright.org.ua/

4.8. Bratislava Spring Academy (24-29 April 2006), European Cultural Foundation

Organised by:

European Cultural Foundation, Amsterdam

Foundation – Center for Contemporary Arts, Bratislava, in collaboration with

The Academy of Music and Dramatic Arts, Bratislava

Who will lead/facilitate the courses?

Sanjin Dragojevic, University of Zagreb, Croatia

Milena Dragicevic Sesic, University of Arts Belgrade, Serbia

Janka Vukmir, Institute for Contemporary Art Zagreb, Croatia

Teodor Celakoski, Multimedia Institute Zagreb, Croatia

Maja Juric, Exit Theatre, Zagreb, Croatia (t.b.c.)

Svetlana Waradzinovб , The Academy of Music and Dramatic Arts, Slovakia

What is the course about?

Since the 1990s, the cultural sector in the countries of Central and Eastern Europe has been going through a dramatic period of change and development. The fundamental shifts from authoritarian state socialism towards market economy and European Union membership – whether already achieved or still in close or far perspective - has left the societies of these countries and the art managers within them facing many transitional challenges as well as new opportunities. While art managers in the established cultural institutions struggle to transform their institutional structures to make them ready for a demanding future, activists in newly founded art initiatives strive to sustain their role as innovators in the local cultural scene by consolidating their production work and assuring organisational survival.

In order to meet these challenges and to take advantage of the many new opportunities that are presented, this course provides art managers from turbulent environments with a set of strategic management skills which will allow them to analyse and successfully develop their organisations, steering them towards structural change as well as operational and financial sustainability.

The course is based on a specifically designed training methodology; it also draws on the unique practical experience gained by the European Cultural Foundation and the course leaders during their numerous organisational development and capacity-building projects for arts initiatives in transitional environments (South East Europe, Russia, Central Asia, etc.).

Participants will be trained to analyse their organisational environment and potential and also to design a strategic plan that will set them on the road to future-oriented improvements.

How will the course proceed?

Before the course starts, each participating team will be asked to complete a questionnaire about their own organisation as well as a short outline of their strategic development plans for the next three years. This will ensure that the course leaders can adapt the course content to the specific needs of the group. All participating teams will briefly present their organisations at the beginning of the course. Full participation in lectures, workshops and site visits is mandatory!

The course will be accompanied by a handbook Arts Management in Turbulent Times, written by Milena Dragićević Šeš ić and Sanjin Dragojević and published by the European Cultural Foundation and the Boekman Foundation (all course participants will receive a copy of this book!).

The course, which starts on Monday 24 April and ends on the evening of Saturday 29 April, 2006, consists of a combination of lectures (four morning sessions), practical workshops involving art managers experienced in developing their own organisations (four afternoon sessions), and site visits to a number of vibrant art organisations in transitional Slovakia (two days).

Who can apply?

Applicants should apply in teams of two individuals representing the management of their respective arts organisation. The course is specifically designed for art organisations in volatile and transitional  environments of Central, Eastern and South East European countries. (Considering that change and strategic development are crucial factors for the success of art organisations all over Europe, interested art managers from Western European EU countries are, however, strongly encouraged to apply!)

How to apply?

Applicants are subject to a selection procedure.

If you wish to apply, please send us by 6 March 2006:

1 / a completed application form (available below or on request) - as a team

2 / a recent curriculum vitae – of each individual

3 / a letter of motivation - as a team

4 / a letter of recommendation - as a team

.... and other very important details:

The course is limited to a maximum of ten teams (twenty participants).

The language of the course is English.

All lectures and workshops will take place in downtown Bratislava (The Academy of Music and Dramatic Arts).

Two days of site visits to various art organisations will be organised in and around Bratislava and other towns and regions of Slovakia.

The registration fee (for a team) is ? 600. This includes: registration, handbook, access to all lectures and workshops as well as participation in site visits, and access to the locally organised cultural programme in Bratislava.

The cost of accommodation and meals for the whole duration of the course (seven days: 23-30 April, 2006) is ? 460 per person.

Are there scholarships available?

A number of scholarships (covering the course fee, accommodation and meals) are available for participants from Albania, Belarus, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Czech Republic Estonia, Hungary, Kosovo, Latvia, Lithuania, Macedonia, Moldova, Poland, Romania, Serbia, Montenegro, Slovak Republic, Slovenia and Ukraine.

These scholarships are supported by the European Cultural Foundation.

The scholarships do not cover travel expenses to Bratislava. A limited number of travel grants are available to participants who can prove that they have no other means of covering their travel to Slovakia.

The application form provides details of scholarships and travel grants.

Contact:

Foundation - Center for Contemporary Arts

Kratka 11

811 03 Bratislava

SLOVAKIA

Tel.: +421 5441 3316

Fax: +421 5441 6662

www.scca.sk

Kristina Paulenova (FCCA), kristina@scca.sk / Susanne Mors (ECF), susanne@eurocult.org

Application Form

Please email your completed application form to Kristina Paulenova / kristina@scca.sk

/ or fax it to +421/2/5441 6662, or send it by post to /

Foundation – Center for Contemporary Arts, Krátka 11, 811 03 Bratislava, Slovakia

Deadline for application / 6 March, 2006

Organisation /           / / / / / 

 

Team member 1

Name /                    / / / / /

Surname /          / / / / /

Gender /                                        //// female               //// male

Position /          / / / / /

Team member 2

Name /                    / / / / /

Surname /          / / / / /

Gender /                                     //// female               //// male

Position /          / / / / /

 

Address of organisation /          / / / / /

City /             / / / / /

Country /          / / / / /

Phone /           / / / / /

Email /           / / / / /

Website /          / / / / /

 

Accomodation

Team member 1 /                                              Team member 2 /

Single room          ////                                             Single room   ////

Double room          ////

Meals

 

Team member 1 /

Vegeterian                                    ////

Non-vegeterian                              ////

Special dietary requirements                       / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

 

Team member 2 /

Vegeterian                                    ////

Non-vegeterian                              ////

Special dietary requirements                       / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

 

We include with this application form

 

////          Curriculum Vitae of both team members

////     A joint letter of motivation – as a team

////     A letter of recommendation – for the team

 

Application Form for Scholarship

(to be filled in by the team)

Name of organisation          /          / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Names of  applicants /          / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

1//      Please state some of the benefits that your organisation expects from being a participant at the Bratislava Spring Academy.

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

2 /      Please explain the reasons why your organisation is not able to cover the full course fee.

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Application for Travel Grants

(to be filled in by the team)

Date of Arrival /         / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Date of Departure /          / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Travel to Bratislava by /           ////          car          ////          bus          ////          train          ////          plane

Travel ticket costs (for 2 applicants) /                                 EURO or USD

Visa costs (for 2 applicants) /                                         EURO or USD

1 /      Please describe why are you wish to apply for the travel grant.

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

2 /      In terms of improving your professional performance, what do you expect from the course?

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Payment of Grant

We would very much prefer to pay any grant by bank transfer before the course starts. If we can do this, please give bank details below. Otherwise, check this box so that we can pay by cash during the course.

Account holder /

Account number /

SWIFT code and other bank code, if any / 

IBAN code /

Name of the bank in full / 

Name of branch /

Address of the branch / 

PLEASE CONTACT US IF YOU WOULD LIKE ANY ADDITIONAL INFORMATION

4.9. CALL for PROPOSALS Accelerating Search in Academic Research

Microsoft Research External Research and Programs is pleased to announce a new worldwide Request for Proposals (RFP): Accelerating Search in Academic Research. For full details, guidelines, and
instructions, please visit http://research.microsoft.com/ur/us/fundingopps/RFPs/
Search_2006_RFP.aspx
Submission deadline
The RFP due date is March 24, 2006, 5pm PST (-8 UTC/GMT)
Awards
The total amount available under this request for proposals (RFP) is US $500,000. Microsoft anticipates making approximately 10-14 awards averaging $35,000, with a maximum of $50,000 for any single award.
RFP highlights
To advance academic research and publication in the area of Internet  Search and, more generally, in data mining, discovery and analysis, Microsoft intends to make available to RFP awardees an MSN Search query log excerpt, with 15 million queries sampled over several weeks.
This RFP invites submission of research proposals for projects which focus on the Internet Search research area and describe innovative research using the query/click log and MSN SDK assets in bold, novel, and unconventional approaches to explore Internet Search and related technologies, including interdisciplinary research.
This Request for Proposals is in support of Live Labs collaboration with the academic research community. Live Labs is a partnership between MSN and Microsoft Research (MSR) focused on applied research for Internet-enabled products and services at Microsoft. More  information on Live Labs is available at http://labs.live.com/

 

Опубліковано на сайті: 2006-02-03

2017-11-01:
Обучение в Германии
в Германии можно получить бесплатно не только первое, но и второе высшее образование как на немецком, так и на английском языке
2017-11-01:
Программа ООН для волонтеров
Круглый год. Оплата расходов
2017-11-01:
Стажировка в Google
Каждое лето. Офисы Google по всему миру
2017-11-01:
Стажировки в компании Deloitte

Дедлайн: 31 декабря 2017

Deloitte Touche Tohmatsu Limited — международная сеть компаний, оказывающих услуги в области консалтинга и аудита. «Делойт» входит в «большую четвёрку» аудиторских компаний и является самой крупной профессиональной сетью по количеству сотрудников.

2016-07-21:
Где искать спонсоров и гранты?
подборка сайтов, которые следует мониторить постоянно
2016-07-05:
Програма малих грантів для ініціатив ВПО від Stabilization Support Services
Представництво канадської організації Stabilization Support Services в Україні розпочало виділення коштів для ініціатив ВПО