Інформаційний вісник програми "Соціальний капітал і Академічні публікації" (СКАП) 10.03.2006 р
Міжнародного фонду “Відродження”
1.Переклади 3
1.1. ҐЕТЕ-ІНСТИТУТ У КИЄВІ та ПРОГРАМА “СОЦІАЛЬНИЙ КАПІТАЛ І АКАДЕМІЧНІ ПУБЛІКАЦІЇ” МІЖНАРОДНОГО ФОНДУ "ВІДРОДЖЕННЯ" оголошують КОНКУРС “ПЕРЕКЛАД НІМЕЦЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ” 3
1.2. Нові переклади німецькомовних книжок українською мовою 4
1.3. Нові книжки, видані за підтримки "Проекту перекладів" МФВ 5
2.Відкритий доступ 6
2.1. Підручник про доступ до урядової інформації 6
2.2. Проект Закону України "Про доступ до публічної інформації" 6
2.3. Шість найближчих міжнародних заходів з питань відкритого доступу у найближчі шість місяців 7
2.4. Фонд “Информационная Инициатива” провел конференцию OPEN SOURCE DAY, по вопросам использования программного обеспечения с открытым исходным кодом 7
2.5. Підбірка матеріалів про різні підходи до депонування матеріалів у репозитаріях 8
2.6. Відкрите програмне забезпечення і окупність, 10-12 квітня 2006, Оксфорд, Велика Британія 8
2.7. Міжнародна конференція Берлін 4 - Від обіцянок до Практики, 29-31 березня 2006, Потсдам, Федеративна Республіка Німеччина 8
2.8. Відбулось громадське обговорення проекту Закону України „Про відкритість і прозорість діяльності органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування” 9
2.9. Нове число ScieCom info про інституційні репозитарії 9
2.10. Звіт про некомерційне партнерство "Електронні бібліотеки" та правові рекомендації для творців і власників електронних бібліотек, Росія 10
2.11. Конкурс “Відкритий електронний архів громадянського суспільства” 10
2.12. Університет і Бібліотека: синерґія поступу на шляху до Інформаційного Суспільства 11
2.13. Шостий семінар наукових та університетських бібліотек "Відкриті як … бібліотека: Вільне (відкрите) програмне забезпечення та відкритий доступ у хорватських бібліотеках", 3-4 березня 2006-го року, Інститут Руд’єра Бошковіча, Загреб, Хорватія 12
3.Різне 15
3.1. Перша міжнародна конференція "Нові інформаційні технології в освіті для всіх", Київ, 29-31 травня 2006 року 15
3.2. УКРАЇНСЬКИЙ ЖІНОЧИЙ ФОНД оголошує конкурс грантів для жіночих громадських організацій України, Молдови та Білорусі 17
3.3. Next of the series of Fulbright Seminars on American Poetry, Kyiv 19
3.4. Конкурс публікацій THE RISING POWER OF SEARCH-ENGINES ON THE INTERNET: IMPACTS ON USERS, MEDIA POLICY, AND MEDIA BUSINESS. A Scientific Workshop - 26 June 2006 - Berlin 19
1.1. ҐЕТЕ-ІНСТИТУТ У КИЄВІ та ПРОГРАМА “СОЦІАЛЬНИЙ КАПІТАЛ І АКАДЕМІЧНІ ПУБЛІКАЦІЇ” МІЖНАРОДНОГО ФОНДУ "ВІДРОДЖЕННЯ" оголошують КОНКУРС “ПЕРЕКЛАД НІМЕЦЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ”
Мета конкурсу:
§ Переклад і видання українською мовою (вперше) книжок сучасних німецьких авторів, які торкаються тематики громадянського суспільства, верховенства права і прав людини, соціальної і економічної теорії, глобалізації і європейської інтеграції, масмедій і комунікації, інформаційного суспільства, розвитку міст і місцевих громад, та які сприяють кращому порозумінню між німцями і українцями та зміцненню контактів між українськими і німецькими науковцями;
§ Видання українською мовою (вперше) найактуальніших текстів сучасних німецьких письменників і дитячої літератури;
§ Підтримка становлення сильної, різноманітної і незалежної видавничої галузі як життєво необхідного інституту громадянського суспільства;
§ Розвиток школи українського перекладу.
Донори конкурсу: Гете-Інститут у Києві, Міжнародний фонд "Відродження" (МФВ)
Учасники конкурсу: видавництва.
Обов'язкові вимоги до проектів:
§ належна оплата праці перекладача;
§ для суспільно-гуманітарних перекладів — наявність наукового апарату видання (передмова / післямова наукового редактора чи перекладача, іменний і предметний покажчики, науковий коментар, тощо).
Перевагу матимуть проекти, що:
§ торкаються питань актуальних наукових дискусій;
§ започатковують / продовжують книжкові серії;
§ містять полемічні додатки в академічних виданнях чи запитання до дискусії у виданнях з розвитку громадянського суспільства;
§ передбачають розміщення розділу українського тексту перекладу в електронному вигляді у режимі відкритого доступу.
Проектні форми заповнюються українською та німецькою мовами.
Максимальна кількість поданих проектів від одного видавництва: п'ять.
Фінансування (до 50 % від загальної вартості проекту) надаватиметься на придбання прав на переклад і видання книжки, оплату праці перекладачів, наукових і літературних редакторів, поліграфічні витрати, та відбуватиметься у два етапи:
§ перша частина (до 50% від загальної суми гранту) надається після отримання прав на переклад і видання книжки та укладення угоди з перекладачем і науковим редактором (у суспільно-гуманітарних перекладах);
§ решта коштів надається після видання книжки.
Перелік рекомендованих до перекладу книжок та проекті форми містяться тут: http://www.irf.kiev.ua/ua/programs/scaap/anns/?doc:int=2080
До проектних форм на переклад книжки, що не входить до рекомендованого переліку, слід ОБОВ’ЯЗКОВО докласти зразок тексту перекладу книжки та вичерпну інформацію про власника прав на видання.
Критерії оцінки проектів:
Незалежні експерти визначатимуть переможців конкурсу, беручи до уваги такі критерії:
§ актуальність обраної книжки для розвитку демократичного, громадянського суспільства в Україні;
§ актуальність обраної книжки для розвитку української академічної та наукової сфери;
§ актуальність текстів сучасних і класичних німецьких письменників;
§ виконання вимоги про співфінансування проекту;
§ наявність чіткого і реалістичного терміну виконання проекту;
§ досвід видання перекладної літератури;
§ високий фаховий рівень перекладача і наукового редактора у гуманітарно-суспільних перекладах;
§ наявність інформації про власника прав на видання книжки;
§ спроможність видавців забезпечити гуманітарно-суспільні переклади пошуковим апаратом та необхідними додатками на високому академічному рівні.
Загальний бюджет конкурсу: до 90 000 євро.
Останній термін подання проектів: 15 травня 2006 року.
Результати розгляду проектів за конкурсом будуть оголошені до 31 липня 2006 року.
Проекти оформлюються відповідно до вимог і структури проектної форми за конкурсом. Проектні форми, списки рекомендованої до перекладу літератури та інші інформаційні матеріали можна отримати:
§ звичайною поштою, попередньо надіславши запит менеджерці програми "Соціальний капітал і Академічні публікації" на адресу: Ірині Кучмі, Міжнародний фонд “Відродження”, вул. Артема (Січових стрільців), 46, м. Київ, 04053;
§ в офісі МФВ: м. Київ, пров. Бехтерєвський, 13-А, кім. 1;
§ на веб-сторінці МФВ: http://www.irf.kiev.ua/programs/scaap.
§ електронною поштою, надіславши запит на адресу: kuchma@irf.kiev.ua;
§ в офісі Гете-інституту в Києві: вул. Волоська, 12/4;
§ на веб-сторінці Гете-Інституту в Києві: http://www.goethe.de/kiew;
§ у регіональних інформаційних партнерів МФВ
§ у німецьких читальних залах Гете-Інституту
Контактні особи:
Регіна Ангут-Фрам, Керівник відділу "Інформація та бібліотека" Ґете – Інститут в Києві Тел.: (044) 496 1280 Факс (044) 496 9789 Ел. пошта: bibl@kiew.goethe.org
|
Ірина Кучма |
Подання проектів:
Проекти подаються або надсилаються поштою за адресою:
§ Відділ управління проектами,
Міжнародний фонд "Відродження",
вул. Артема, 46,
м. Київ, 04053
Фонд офіційно підтверджує отримання проекту листом, який надсилається впродовж 7 днів із моменту реєстрації кореспонденції.
Якщо Ви хочете отримувати інформаційний електронний вісник програми "Соціальний капітал і Академічні публікації", просимо зареєструватися на веб-сторінці програми [ http://www.irf.kiev.ua/ua/programs/inf/scaap/lists — список розсилки irf_information_program ], або надіслати запит електронною поштою на адресу kuchma@irf.kiev.ua.
1.2. Нові переклади німецькомовних книжок українською мовою
1 березня 2006-го року в книгарні-кав'ярні "Бабуїн" відбулася презентація нових перекладів німецькомовної літератури, які виходять з друку за підтримки програми перекладів Ґете-Інститут у Києві та Міжнародного фонду “Відродження”.
Вже третій рік поспіль триває програма підтримки українських перекладів німецькомовної літератури Ґете-Інституту в Києві та Міжнародного фонду “Відродження”. 46 книжок готується до друку за підтримки програми — наукова, художня та дитяча література. А 7 книжок — вже видані в українських перекладах. Окрім класичних видань, таких як "Теорія комунікативної дії" Юрґена Габермаса (видавництво "Астролябія"), "Буття і час" Мартина Гайдеґера і "Естетичний досвід і літературна герменевтика" Ганса Яуса (видавництво "Соломії Павличко "Основи"), "Досвід і судження" Гусерля (видавництво "ППС-2002") "Філософія грошей" Ґеорґа Зіммеля і "Соціальні системи" Нікласа Лумана (Видавництво "Промінь") готуються до друку книжки з європейської інтеграції, соціальної економіки і соціальної теорії. А також "Смаки раю: соціальна історія прянощів, стимулівних і хмільних напоїв" Вольфґанґа Шифельбуша (видавництво "Критика"), "Мала історія України" Андреаса Каппелера і "Червоний терор. Історія сталінізму" Йорга Баберовскі (видавництво "К.І.С."). Художня літера — це "Чарівна гора" Томаса Мана (видавництво "Юніверс"), "Кіт і мишка" Ґюнтера Ґраса (видавництво "Фоліо"), а також нові тексти Томаса Брюсіґа, Юдит Герман, Феліцитас Гопе, тощо. З-поміж дитячої літератури варто згадати книжки Міхаеля Енде, Корнелії Функе і Уве Тіма. Річний бюджет програми становить 90 000 євро. Половину цієї суми надає Міністерство закордонних справ ФРН, половину — Міжнародний фонд “Відродження”.
Сьогоднішня зустріч підбила підсумки діяльності програми і презентувала перспективи. А також стала початком дискусії про канон німецької літератури в українських перекладах.
Про програму підтримки українських перекладів німецькомовної літератури розповіли Посол Федеративної Республіки Німеччина в Україні Дітмар Штюдеманн та директор Ґете-Інституту в Києві Маріон Гаазе. Редактор берлінського філіалу журналу “Spiegel” і автор дев'яти книжок Міхаель Зонтгаймер розповів про книжку політолога доктора Курта Зонтгаймера "Антидемократичні ідеї у Веймарській республіці: політичні ідеї у німецькому націоналізмі між 1918 та 1933 роками", яка готується до друку в українському перекладі у видавництві "Дух і Літера". Михайло Мінаков, член Програмної ради Міжнародного фонду "Відродження", розповів про дев'ять років "Проекту перекладів" Міжнародного фонду "Відродження" і про 362 вже виданих переклади книжок та ще 187 назв, які готуються до друку. Керівник відділу "Інформація та бібліотека" Ґете–Інституту в Києві Регіна Ангут-Фрам і менеджерка Міжнародного фонду "Відродження" Ірина Кучма пояснили умови нового конкурсу для видавців "Переклад німецької літератури українською мовою".
Видавці, перекладачі та журналісти поєднали весняну ранкову каву з оглядом нових друкованих і ще недрукованих перекладів, виданих за підтримки програми.
Контакті особи:
Ірина Кучма |
Регіна Ангут-Фрам, Керівник відділу "Інформація та бібліотека" Ґете – Інститут в Києві Тел.: (044) 496 1280 Факс (044) 496 9789 Ел. пошта: bibl@kiew.goethe.org
|
“У пошуках нового устрою” Ральфа Дарендорфа відтепер українською
За підтримки Ґете-Інституту у Києві та Міжнародного фонду “Відродження” у Видавничому домі “Києво-Могилянська академія” побачила світ книжка Ральфа Дарендорфа “У пошуках нового устрою: Лекції на тему політики свободи у ХХІ столітті” у перекладі з німецької мови Анастасії Орган та за наукової редакції д-р. філософ. наук Анатолія Ручки.
Курс лекцій одного з найвидатніших соціологів сучасності Ральфа Дарендорфа присвячений широкому колу проблем сучасної соціології та політології. Автор аналізує сучасний соціальний конфлікт як антагонізм прав і їх забезпечення, політики і економіки, громадянських прав і економічного зростання, його особливості в епоху глобалізації. Центральні теми дослідження — ліберальні цінності у сучасну епоху, зокрема свобода як діяльність, що уможливлює реалізацію життєвих шансів.
Видавничий дім “Києво-Могилянська академія”: Контрактова площа, 4, НаУКМА, ІІ корпус, Тел./факс: (044) 417-59-56, 425-60-92, phouse@ukma.kiev.ua; http://publish-ukma.kiev.ua/ua/
"Українське питання" Ланселота Лоутона
За підтримки "Проекту перекладів" Міжнародного фонду “Відродження” та Посольства Великобританії в Україні у видавництві “Спадщина” побачила світ книжка Ланселота Лоутона "Українське питання" у перекладі з англійської мови Василя Триліса та за наукової редакції к. істор. наук Сергія Кота.
У книзі публікуються доповіді про Україну британського журналіста Ланселота Лоутона — одного із засновників та активних членів створеного в 1935 році у Великій Британії Англо-українського комітету "Українське питання" та "Україна — найбільша проблема Європи". Матеріали доповіді публікувалися в британських виданнях і відбивають погляди автора на історію українського народу, боротьбу за незалежність і роль та місце України у європейській сім’ї народів.
Контрактна особа: Сергій Кот: olzhych@gu.kiev.ua
2.1. Підручник про доступ до урядової інформації
Датський інститут прав людини у грудні 2005-го року видав підручник "Вступ до відкритості і доступу до інформації". У ньому містяться засади і рекомендації відкритості урядової інформації.
Louise Krabbe Boserup et al., An Introduction to Openness and Access to Information, Danish Institute for Human Rights, December 2005:
http://www.humanrights.dk/upload/application/a99e42a1/accesstoinformation.pdf
(http://www.earlham.edu/~peters/fos/2006_02_19_fosblogarchive.html#114070762357083731)
2.2. Проект Закону України "Про доступ до публічної інформації"
17 лютого 2006 року на розгляд Верховної Ради України було внесено проект Закону України "Про доступ до публічної інформації" (законопроект № 9124 від 17.02.2006, суб'єкт законодавчої ініціативи — народний депутат України Т.С. Стецьків).
Законопроект був розроблений робочою групою Центру політико-правових реформ. До складу Робочої групи, крім членів Центру, увійшли представники громадських організацій (МГО "Прайвесі Юкрейн", ОБСЄ, Української Асоціації Видавців Періодичної Преси), Департаменту конституційного законодавства та державного будівництва Міністерства юстиції України, Національної Академії державного управління при Президентові України, Інституту захисту інформації Національної Академії Служби Безпеки України.
Законопроектом передбачається створити механізми для забезпечення здійснення як активного, так пасивного доступу до публічної інформації, тобто інформації, якою володіють органи державної влади, органи місцевого самоврядування, інші розпорядники
інформації. Метою законопроекту є забезпечення здійснення конституційних прав на доступ до публічної інформації шляхом визначення режиму доступу до неї, а саме - підстави обмеження доступу до інформації, встановлення відповідальності за відмову у
наданні інформації, створення спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань доступу до інформації тощо.
Законопроект розміщено на веб-сторінці Верховної Ради України
http://www.rada.gov.ua:8080/pls/zweb/webproc4_1?id=&pf3511=26950
та на сайті Центру політико-правових реформ
http://www.pravo.org.ua/?w=r&i=&d=442
Центр політико-правових реформ
вул. Межигірська, 3/7-б оф.2, 04071 Київ
Тел/факс: +38 (044) 230 3593
Тел.: +38(044) 599 0193
Ел. пошта: centre@pravo.org.ua
(Інформаційний електронний бюлетень "ГУРТ": http://www.gurt.org.ua/ у розділі "ВИДАННЯ")
2.3. Шість найближчих міжнародних заходів з питань відкритого доступу у найближчі шість місяців
1. Дослідники і відкритий доступ
2. Конференція Доступ до знань
3. Відкритий доступ і інформаційний менеджмент
4. Інституційні архіви відкритого доступу
5. Конгрес Наукова інформація - вплив відкритого доступу
6. Відкритий доступ - загроза чи благословіння?
1. Researchers and Open Access
Including Workshop on: "Self-archiving, Institutional Repositories, and its impact on research"
1st European Conference on Scientific Publishing in Biomedicine and Medicine (ECSP)
Lund, Sweden
http://www.ecspbiomed.net/
21-22 April 2006
2. The Access to Knowledge Conference (A2K)
Yale Law School, New Haven
http://islandia.law.yale.edu/isp/a2kspeakers.html
21-23 April 2006
3. Open Access and Information Management: International Workshop
Information Management Committee,
NATO Research & Technology Organisation,
Oslo, Norway,
10 May 2006
4. Open Access Institutional Repositories
Current Research Information Systems (CRIS2006)
Bergen, Norway
http://ct.eurocris.org/CRIS2006/
11-13 May 2006
5. Congrеs de l'ACFAS 2006:
L'information scientifique : les impacts du libre accеs (515)
McGill, Montrйal, Canada
http://www.acfas.ca/congres/
15 mai 2006
6. "Open Access - threat or blessing?"
2nd Euroscience Open Forum (ESOF) Munich, Germany,
http://www.esof2006.org/programme2.php4
15 - 19 July 2006
г.Алматы. 23 февраля 2006г., Казахстанско-Британский Технический университет. Фондом “Информационная Инициатива”, специализирующимся на проектах по внедрению электронного правительства в Казахстане и внедрении информационных технологий в образовании, была проведена конференция Open Source Day, посвященная вопросам использования программного обеспечения с открытым исходным кодом.
В конференции приняли участие представительство Sun Microsystems Kazakhstan & Central Asia, Национальный оператор в области информатизации в РК АО НИТ (http://www.nit.kz/), Комитет по интеллектуальной собственности Министерства Юстиции РК, российская софтверная компания AltLinux, Ассоциация ИТ - компаний РК, ТОО “Прогрессивные решения”, а так же IBM Восточная Европа /Азия.
Подробнее http://www.os.kz/index.php?mod=news&nid=879&month=02&year=2006
2.5. Підбірка матеріалів про різні підходи до депонування матеріалів у репозитаріях
http://www.ukoln.ac.uk/repositories/digirep/index/All_the_Scenarios_and_Use_Cases_Submitted
2.6. Відкрите програмне забезпечення і окупність, 10-12 квітня 2006, Оксфорд, Велика Британія
Open Source and Sustainability
http://www.oss-watch.ac.uk/events/2006-04-10-12/
What does *sustainability* mean if you are running an open source software development project or if your business is built around open source software? How do different models of sustainability affect your
investment if you are a strategic funder of open source development? And what will all this mean for senior IT decision-makers at UK colleges and universities?
These questions and more will be explored at *Open Source and Sustainability* in Oxford, 10-12 April. Speakers include:
Glyn Moody - author of _Rebel Code: Linux and the Open Source Revolution_
Paul Everitt - Zope Europe Association
Niall Sclater - The Open University Virtual Learning Environment Programme
Simon Tindall - Sun Microsystems
Jono Bacon - OpenAdvantage
Rebecca Griffiths - Ithaka
Sarah Porter - JISC
and many more!
Date: 10-12 April 2006
Location: Said Business School, Oxford, UK
Conference website: http://www.oss-watch.ac.uk/events/2006-04-10-12/
Programme: http://www.oss-watch.ac.uk/events/2006-04-10-12/programme.xml
Registration: http://www.oss-watch.ac.uk/events/2006-04-10-12/registration.xml
Randy Metcalfe
OSS Watch
2.7. Міжнародна конференція Берлін 4 - Від обіцянок до Практики, 29-31 березня 2006, Потсдам, Федеративна Республіка Німеччина
Berlin 4 Open Access - From Promise to Practice
March 29th - March 31st 2006,
Potsdam near Berlin, Germany
The aim of this international conference is to bring together the various initiatives and key players within the open access movement. The intention is to keep the momentum and to strengthen the enthusiasm of all involved in this field.
Key-notes, lectures and reports will cover a wide range of subjects ranging from Open Access to scientific (raw) data to "Open Access to cultural heritage".
Visions as well as first concrete experiences of new forms of scholarly communications will be presented. Specific attention will be given to the issues of Open Access in developing countries.
The (preliminary) program of the "Berlin 4" conference is available http://berlin4.aei.mpg.de/program_survey.html
Registration has started and is open until Wed, March 22, 2006.
Please register online using the conference website at http://berlin4.aei.mpg.de/registration.html
2.8. Відбулось громадське обговорення проекту Закону України „Про відкритість і прозорість діяльності органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування”
24 лютого 2006 року відбулось громадське обговорення проекту Закону України „Про відкритість і прозорість діяльності органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування”, який підготовлено Мінюстом, Департаментом конституційного законодавства та державного будівництва.
Організатором обговорення виступив Департамент комунікацій влади та громадськості Секретаріату Кабінету Міністрів України. Модератором зустрічі була Дніпренко Наталія Костянтинівна, заступник керівника Управління зв’язків з громадськістю Секретаріату КМУ. Були присутні представники біля 20 громадських організацій та ЗМІ.
Результати обговорення:
1. Більшість учасників обговорення підтримали ідею необхідності правового врегулювання проблеми консультації з громадськістю та відкритості роботи органів влади.
2. Визнали що головна проблема комунікації влади і громадськості в невиконанні існуючих законів та постанов уряду. Більшість питань вже врегульовано, тому прийняття даного законопроекту не покращить ситуацію автоматично.
3. Більшість учасників обговорення розкритикувала запропоновану редакцію Закону України „Про відкритість і прозорість діяльності органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування” та рекомендувала створити робочу групу при КМУ і доопрацювати з подальшим громадських обговоренням.
4. Визнали що законопроект має не чітко визначений предмет регулювання. Більшість норм законопроекту вже є діючим законодавством, а саме :
· Закон „Про інформацію”
· Закон „Про основи державної регуляторної політики...”
· Постанова Кабінету Міністрів України N 3 "Про Порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади" від 4 січня 2002 р.
· Постанова Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2004 р. N 1378 „ Деякі питання щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики”.
5. Було вказано що даний законопроект має стати частиною адміністративної реформи і бути гармонізований з наступними законодавчими актами сприяти прийняттю Законів України "Про Кабінет Міністрів України" та "Про міністерства та інші центральні органи виконавчої влади", Адміністративно-процедурного кодексу України.
6. Було вказано що даний законопроект має бути узгоджений з наступними проектами законів: Проект Закону „Про доступ до інформації” (Центр політико-правових реформ), Проект Закону „Про внесення змін до Закону „Про інформацію” (Харківська правозахисна група)
7. Запропоновано не поспішати з винесенням законопроекту на засідання уряду, а зосередитися на доопрацювати. Після виборів новий уряд скоріше за все відкличе всі законопроекти подані нинішнім урядом.
У додатку розміщено проект Закону України „Про відкритість і прозорість діяльності органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування”.
Автор : Максим Лациба, Український незалежний центр політичних досліджень
Додатки : Проект закону ( prog_zakon.doc, 63 Kb )
http://www.civicua.org/text/news/view.html?q=767887
2.9. Нове число ScieCom info про інституційні репозитарії
ScieCom видає Шведський ресурсний центр наукової комунікації університету Лунда
http://www.sciecom.org/sciecominfo/
Зміст:
Publications at the Social Science Faculty at Uppsala University
Nils Gottfries, Professor, Department of Economics, Uppsala University, with the help of Leif Eriksson
Bottom(s) up to a Top down approach
Peter Linde, Librarian, Blekinge Institute of Technology (BTH)
Open Access, the next steps at
Uppsala University
Eva Mueller, Director of Electronic Publishing Centre, Uppsala University Library
Stick or carrot - how to fill an institutional repository
Staffan Parnell, Senior Librarian, SLU Libraries, Ultuna
Aina Svensson, Librarian, SLU Libraries, Ultuna
тощо
http://www.sciecom.org/
Ingegerd Rabow, sciecom@sciecom.org
Документи містяться тут:
на сайті НП ЭЛБИ http://elibra.ru/ та на http://www.eril.ru/news/26.02.2006/1
Евгений Негуляев,
Научная библиотека Уральского государственного университета
http://lib.usu.ru/
2.11. Конкурс “Відкритий електронний архів громадянського суспільства”
Міжнародний фонд “Відродження” та Інформаційно-Аналітичний Центр “Громадський простір” запрошують неурядові організації України до створення відкритого електронного архіву громадянського суспільства.
У січні 2006 р. Міжнародний фонд “Відродження” та ІАЦ “Громадський простір” започаткували проект "Створення електронного архіву громадянського суспільства". Метою проекту є сприяння відкритому доступу громадськості до широкого спектру суспільно корисних видань та документів неурядових організацій шляхом створення електронного архіву текстових, аудіо- та відеоматеріалів громадського сектору України. Задля забезпечення активної участі організацій громадського сектору у формуванні електронного архіву, в рамках проекту заплановано проведення конкурсу серед неурядових організацій України.
Учасники конкурсу
Недержавні неприбуткові громадські організації зі статусом юридичної особи, що здійснюють свою діяльність на території України.
Завдання конкурсу:
- Виявити та зберегти за допомогою сучасних технологій масив суспільно корисних видань та документів неурядових організацій України;
- Забезпечити активну участь організацій громадського сектору у формуванні електронного архіву документів.
Формат конкурсу
На конкурс приймаються друковані документи або їхні електронні версії, які були видані у період з 1991 по 2005 громадськими організаціями України. Перевага надається довідковим та навчальним документам, а також збіркам кращих практик.
Для участі у конкурсі організація подає такі документи: http://www.civicua.org/news/view.html?q=767848
- Анкета організації
- Опис документів згідно з реєстраційною карткою документу
- Друковані документи або їхні електронні версії (у форматі PDF, doc, txt) для виставлення у Відкритому електронному архіві громадянського суспільства згідно з реєстраційною карткою документа.
Увага! Кількість документів, поданих від однієї організації на конкурс, є необмеженою. Бажано надавати документи в обох форматах: у друкованому та електронному вигляді. За наявності лише друкованої версії організатори конкурсу беруть на себе зобов’язання оцифровувати документи.
Критерії відбору переможців:
Для відбору переможців будуть використані конкурсні критерії, серед яких:
- змістовність документів;
- значимість документів для розвитку сектору в цілому;
- цінність документів для практичного використання;
- авторитетність для професійної експертної спільноти;
- оперативність подання матеріалів.
Переможці конкурсу отримають заохочувальні міні-гранти у розмірі 500 дол. США на підтримку інституційної діяльності їхніх організацій.
Всі учасники, незалежно від результатів конкурсу, матимуть можливість створити сторінку учасника Архіву.
Бюджет конкурсу: 10 000 дол. США.
Подання документів:
Анкету організації, опис документів та електронні версії документів для створення Архіву мають надсилатися електронною поштою на адресу mailto:bilous@irf.kiev.uaта mailto:info@civicua.orgз поміткою “Archive”.
Всі друковані документи подаються або надсилаються поштою на конкурс за адресою:
Проект “Архів громадянського суспільства”
Міжнародний фонд “Відродження”
Вул. Артема, 46, Київ, 04053
Останній термін подання заявки: 20 квітня 2006 року.
Оголошення результатів: не пізніше 25 травня 2005р.
Контактні особи:
Білоус Світлана, координатор проекту
Міжнародний фонд Відродження
04053, Україна, м. Київ, вул. Артема, 44, кімн. 5
тел.: (044) 482 2429
Ел. пошта: bilous@irf.kiev.ua
Яринич Віталій, виконавчий директор
ІАЦ “Громадський простір”
02140, Україна, м. Київ
вул. Гмирі, 3, оф. 140
тел. (044) 5721469
Ел. пошта: yarinich@civicua.org
http://www.civicua.org/news/view.html?q=767848
2.12. Університет і Бібліотека: синерґія поступу на шляху до Інформаційного Суспільства
У рамках конференції "Управління університетом і університетське самоврядування за умов автономії", що відбулася у Національному університеті "Києво-Могилянська Академія" 27-28 лютого, працювала секція "Університет і Бібліотека: синерґія поступу на шляху до Інформаційного Суспільства".
Обговорювалися питання :
1. Інформаційне та бібліотечне забезпечення процесів науки, освіти та управління
2. Електронна Бібліотека в інформаційному забезпеченні науки та освіти
3. Пропозиції моделі Відкритого Доступу (Журнали Відритого Доступу, Відкриті Університетські Архіви)
4. Електронна Доставка документів
5. Електронні ресурси: проблеми створення, доступу, організації, використання
6. Програмне забезпечення для управління інформаційними ресурсами
7. Впровадження новітніх інформаційних бібліотечних технологій в сучасну практику роботи університетів
8. Матеріали до курсів - нова модель організації бібліотечно-інформаційного обслуговування
9. Проблеми інтелектуальної власності у інформаційній діяльності
10. Корпоративні бібліотечно-інформаційні системи, корпоративні технології та бібліотечні консорціуми
Презентація Ірини Кучми "Науково-освітні ресурси відкритого доступу" міститься тут (формат zip i ppt 996 кілобайт): http://www.irf.kiev.ua/ua/programs/scaap/news/?doc:int=2090
Інститут Руд’єра Бошковіча — найбільший науково-дослідницький центр Хорватії. Семінар організували Інститут Руд’єра Бошковіча, Хорватська науково-дослідницька мережа (CARNet), Філософський, Фізичний та Математичний факультети Загребського університету за підтримки Міністерства знань, освіти та спорту Хорватії, для 200 бібліотекарів з усієї Хорватії.
Презентувалися проекти використання відкритого програмного забезпечення в бібліотеках, діяльність Інституту відкритого суспільства та консорціуму еIFL щодо розвитку відкритого доступу на міжнародному рівні та успіх України на національному рівні, стратегія розвитку відкритого доступу у Хорватії (детальніше про це хорватською: http://www.hidd.hr/projects/opzi/opzi.php), модель Springer Open Choice як свідчення того, як комерційні видавництва наукової літератури використовують моделі відкритого доступу, портал хорватських наукових журналів відкритого доступу: http://hrcak.srce.hr/, використання Open Journal System для створеня журналу відкритого доступу: http://www.revija-socijalna-politika.com/, хорватські ліцензій Creative Commons, E-LIS, Wikipedia, тощо.
Програма семінару міститься тут: http://nippur.irb.hr/szi/szi_pocetna.htm
Детальніше про це англ. мовою:
Sixth seminar of academic libraries "Open as … a Library: Open Source and Open Access in Croatian Libraries", March 3-4, 2006, Rudjer Boskovic Institute, Zagreb, Croatia
http://nippur.irb.hr/szi/szi_pocetna.htm
Central topics for the discussions were:
• What is open source? What is the difference between open source and proprietary software? Advantages and disadvantages of both types of software.
• What are connections between open source software and librarianship?
• Strategy of promoting open accesses to knowledge.
• Creative Commons licenses, Wikipedia, E-LIS, etc.
1.
Eric Lease Morgan, University of Notre Dame Libraries
Open Source in libraries
He mentioned that Open Source is about
Community:
It flattens institutional hierarchies and enables diverse interests to coalesce into larger communities
The open source software community works similar to the pier-review process in academia
Free kittens:
Open Source software is as free as a free kitten
Investment in personnel because the learned skills are transferred
Greater responsibility
Innovation
eIFL was mentioned in the presentation as a foundation advocating the use of electronic resources by libraries and for library users in developing countries. Among institutional repository software Dspace was mentioned.
Eric Lease Morgan is the Head of the Digital Access and Information Architecture Department at the University Libraries of Notre Dame. He considers himself a librarian first and a computer user second. His professional goal is to discover new ways to use computers to improve library and knowledge services. To these ends, he has created many information services using the popular (and even less popular) Internet and computing protocols. Applied research and development has included investigations in traditional library science, digital libraries, information retrieval, and human-computer interaction. Some of his more successful implementations have been the Mr. Serials Process, Index Morganagus, the Alex Catalogue of Electronic Texts, email.cgi, and MyLibrary@NCState.
Eric was also a librarian at the NCSU Libraries from 1991 to 2001. Prior to that he was a medical librarian at the Catawba-Wateree AHEC Library in Lancaster, SC for 3 years. He has a BA in Philosophy from Bethany College, Bethany, WV (1982), and an MIS from Drexel University, Philadelphia, PA (1987).
2.
Iryna Kuchma, International Renaissance Foundation
Open Access: OSI and eIFL's work on the international level, activities in Ukraine on the national level
3.
Dr. Vlatko Silobrčić, HAZU, Zagreb
Strategy for promoting open access to knowledge.
For a couple of year he is an advocate of Open Access in Croatia. He presented a project Open Access to academic publication of Croatian researches - Open access archives of Ruder Boskovich Institute, Academy of sciences, etc. They have enough technical knowledge but lack governmental support on the policy level (official changes a lot and there is no continuation in contacts with them). Another issue is quality of publications which is sometimes might be very poor.
There is a working group of this project:
Živana Heđbeli , historian and archeologist, zhedbeli@inet.hr
Iva Melinščak Zlodi, professor, imelinsc@irb.hr
M.Sc. Predrag Pale, Predrag.Pale@FER.hr
Dr. Sc Diana Šimić
Akademik Vlatko Silobrčić, vsilobrc@hazu.hr
M.Sc. Jadranka Stojanovski, jadranka@nippur.irb.hr
M.Sc. Tibor Tóth tibor.toth@zg.htnet.hr
And more information in Croatian is available at http://www.hidd.hr/projects/opzi/opzi.php
Academic Vlatko Silobrčić is a Professor, School of Medicine, University of Zagreb. vsilobrc@hazu.hr
He has a long CV and a number of academic awards. Apart from academic activities he is a member of Croatian Helsinki Committee.
4.
Fjodor Ružić, e-Hrvatska
E-Hrvatska i Open Source
http://www.e-hrvatska.hr/ehrvatska/
They act as a governmental agency and are going to develop Open Access Strategy in Croatia.
5.
Igor Velimirović, CARNet
Open Source in CARNet
6.
Tibor Tóth, PLIVA Istraživanje i razvoj d.o.o.
Authors: you don't have other choices
He was talking about Springer Open Choice model and open access journals vs subscription-based journals.
He is in charge of Croatian Information and Documentation Society and is one of the open access advocates: http://www.hidd.hr/
7.
Vlatka Paunović, HrOpen
HrOpen, mission and activities
She talked about Croatian Society for Open Systems and Internet: http://www.open.hr/news.php
Sponsors presentations (Wiley, Elsevier, OVID, EBSCO, BMJ Publishing)
8.
Miroslav Milinović, SRCE, Zagreb
HRČAK - Portal of Croatian Open Access journals http://hrcak.srce.hr/
hrcak@srce.hr
They call it central portal of scientific journals of Croatia. The idea of the project was generated at Croatian Information and Documentation Society, implemented by Zagreb University Computer Center and supported by the Croatian Ministry of Knowledge, Education and Sport.
They have basic or more precise advanced search or you can navigate through alphabetical list of journals or navigate through scientific areas.
They have 30 full text journals out of about 200 academic journals published in Croatia. They host the journals and provide technical support.
There was a discussion how to list here open access journals that have their own technical platforms and it was suggested to have a directory for this kind of journals.
9.
Teo Matković, Studij socijalnog rada
David Kaloper, Philosophical faculty of Zagreb University
The Journal of Social Policy and Open Journal System
http://www.revija-socijalna-politika.com/
The Journal of Social Policy covers wide range of social policy issues. The Journal publishes texts on retirement, health, family, housing, educational and labour policies. As well, the Journal addresses labour issues, unemployment, poverty, welfare system and other social problems and current social processes.
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources.
10.
Mihaela Banek Zorica, Marijana Glavica, Jasmin Klindžić, Irena Kranjec, Jadranka Lasić Lazić, Philosophical faculty of Zagreb University
Open Source @ FFZG
http://www.ffzg.hr/
They presented institutional repository project using eprints software including electronic student theses. Among the problems they also raised quality of publications — sometimes students papers might be of very poor quality and their supervisors are afraid of publishing them not to be ashamed.
Mihaela Banek Zorica is a research and teaching assistant at the Department of Information Sciences, Faculty of Philosophy, University of Zagreb, Croatia. She is currently enrolled in a PhD study at the department of information science. Her doctoral thesis research is in the field of knowledge organization and education in electronic environment. She is co-author of one book and several scientific papers in the field of information sciences.
Jasmin Klindžić is a system-administrator at Faculty of Philosophy in Zagreb. Main fields of his work are web development and education (with special focus on e-learning solutions). Since 1995, he has taught numerous courses and seminars on both computer and Internet literacy to Croatian college students. He is one of the authors of CARNet's offical learning material. He is also active on PR position in design studio SB NET from Slavonski Brod.
11.
Tamara Krajna, mathematical department, Zagreb
ZIND - themathical portal "Information knowledge at your hand"
http://www.math.hr/Default.aspx?sec=254
The presentation was about e-resources of the library.
Saturday, 4.3.2006.
Eric Lease Morgan, University of Notre Dame Libraries
Creating digital library collections and services with MyLibrary
MyLibrary is a set of object-oriented Perl modules designed to do I/O against a data model rooted in the Dublin Core meta-data elements and supplemented with a faceted classification system. These modules, in combination with other pieces of software, enable developers to create digital library collections and services. The goals of this tutorial are to describe the functionality of MyLibrary, demonstrate a number of ways it can be used, and make participants more aware additional venues for creating and maintaining digital libraries using open source software
Tomislav Medak, Multimedia institute, Zagreb
Creative Commons in Croatia
Boris Bosančić, Boris Badurina, Philosophical faculty
Greenstone digital library
Iva Melinščak Zlodi, Institut Ruđer Bošković, Zagreb
Web in small libraries
Dobrica Pavlinušić, Hrvatska udruga Linux korisnika
WebPAC2 - librarian catalog Web 2.0
Damir Pavelić, Economical faculty of Zagreb
E-LIS: international open archive on librarian and information science
Alen Vodopijevec, Institut Ruđer Bošković, Zagreb
Open source content management systems (CMS)
Miran Božičević, Multimedia institute and Institut za društvena istraživanja
Marko Maras, Hrvatska Wikipedija
Wikipedia - open encyclopedia
Goran Škvarč, CARNet, Jadranka Stojanovski, Institut Ruđer Bošković, Zagreb
10 godina Centra za online baze podataka
Ivan Mihel
Zašto Voyager, njegove karakteristike i dinamika uvođenja
Contact person:
Marina Mayer
Institut Ruđer Bošković, Library
email: marina.mayer@irb.hr
tel. 01 - 4561 - 043
3.1. Перша міжнародна конференція "Нові інформаційні технології в освіті для всіх", Київ, 29-31 травня 2006 року
Київ 29-31 травня 2006 року, Перша міжнародна конференція "Нові інформаційні технології в освіті для всіх" відкриває новий цикл наукових міжнародних заходів, організованих Міжнародним науково-навчальним центром інформаційних технологій та систем у рамках виконання Міжурядової програми ЮНЕСКО "Інформація для всіх" (IFAP) за підтримки Національної академії наук України, Міністерства освіти і науки України і Технічного комітету зі стандартизації
"Інформаційні технології".
Метою міжнародної конференції є обговорення найважливіших досягнень у галузі науки і практики розробки та використання перспективних інформаційних і комунікаційних технологій навчання, а також визначення головних напрямків розвитку науково-освітніх просторів.
Основна тематика даної конференції пов'язана з теоретичними дослідженнями і розробкою перспективних інформаційних і комунікаційних технологій, що лежать в основі створення сучасних систем і середовищ для підтримки процесів навчання, тренування і самостійного пізнання.
Пріоритетні напрямки включають:
- суспільство знань і моделі розвитку науково-освітнього простору;
- математичні моделі і методи у сучасних технологіях підтримки освітніх процесів;
- інтелектуальні інформаційні технології в освіті;
- інтелектуальна підтримка процесів прийняття рішень і керування в учбово-технологічних середовищах;
- моделі та системи керування знаннями для науково-освітніх середовищ;
- проблеми керування багатоцільовими навчальними ресурсами;
- технології підтримки процесів надбання знань і навичок;
- сучасні підходи до проектування розподілених інтелектуальних систем для освіти і науки;
- проблеми сумісності і взаємодії технологій навчання, роль сучасних стандартів;
- керування багатоцільовими навчальними ресурсами;
- моделі навчальних ситуацій і підтримка навчальної діяльності.
Програма конференції передбачає: доповіді, повідомлення, стендові доповіді та демонстрації. У рамках спеціальних секцій і круглих столів будуть обговорюватися питання, пов'язані з підготовкою викладачів, розробкою відповідних програм і методик, обговорення досвіду й проблем впровадження сучасних технологій у навчальний процес організації, Інформаційно - комп`ютерних технологій у школі тощо.
До участі в конференції запрошуються науковці, викладачі навчальних закладів, розробники програмного забезпечення, аспіранти та всі, хто зацікавлений в обговоренні наукових і
практичних питань, пов'язаних з розвитком нових технологій навчання.
Авторам кращих доповідей буде запропоновано підготувати розширений варіант статті для опублікування у спеціальному випуску журналу УСіМ (включений у список ВАК за спеціальністю 051306), присвяченому підсумкам конференції.
Робочі мови конференції: англійська, українська та російська.
Для участі у конференції Вам необхідно надіслати до 15 березня 2006-го року лист в оргкомітет за адресою: іnfo@іrtc.org.ua (з копією для Катерина Синиці kath@umod.kiev.ua )
У листі потрібно зазначити:
- назву доповіді, список авторів, ключові слова або напрямок;
- розширену анотацію (300-500 слів), що відображає основну ідею доповіді;
- прізвище, ім'я та по батькові доповідача, назву організації;
- адресу електронної пошти для листування.
Пропозиції з організації круглих столів і спеціальних секцій направляйте безпосередньо до Оргкомітету конференції у довільному форматі. Вкажіть тематику, очікуване число учасників, очікувані презентації, відповідального за проведення. Реєстрація слухачів і
учасників круглих столів буде відкрита з 1 квітня 20006 року.
КОНТАКТИ
ITEA2006
Тел.: +38 (044) 526 4314
Факс: +38 (044) 526 6343
Ел. пошта: info@irtc.org.ua
Інтернет-сайт: www.dlab.kiev.ua/ITEA2006/
(© Інформаційний електронний бюлетень "ГУРТ" - щотижневе видання Ресурсного центру розвитку громадських організацій "Гурт", отримувачами якого є близько 5000 представників громадських та благодійних організацій, фондів, інформаційних агенцій, органів місцевого самоврядування, періодичних видань та ініціативних громадян України, а також країн СНД та Центральної і Східної Європи http://www.gurt.org.ua/)
Мета конкурсу: сприяння діяльності жіночих організацій України, Молдови та Білорусі, спрямованої на захист прав жінок та лобіювання їх інтересів.
Подані на конкурс проекти мають бути спрямовані на залучення жінок до активної участі у прийнятті рішень та впровадженні інституційних механізмів забезпечення гендерної рівності на національному та місцевому рівнях; об’єднання зусиль жіночих НУО для вирішення актуальних для жінок питань на національному та місцевому рівнях; налагодження партнерства між жіночими організаціями та владою.
В рамках конкурсу підтримуватимуться проекти за наступними пріоритетними напрямками:
1. Посилення економічних можливостей жінок.
Підтримка надаватиметься проектам, спрямованим на усунення дискримінації жінок на ринку праці та надання правової допомоги жінкам-підприємицям мікро, малого і середнього бізнесу.
Заходи в рамках проектів можуть передбачати: дослідження, кампанії із захисту прав, інформаційні кампанії, консультації, видання тощо.
До участі запрошуються жіночі громадські організації України та Молдови, що:
· працюють не менше 2 років (зареєстровані до 31 грудня 2003 року);
· мають попередній досвід реалізації проектів економічного спрямування, а також проектів з захисту прав та лобіювання інтересів жінок;
· співпрацюють з іншими організаціями та мають досвід роботи з органами місцевої влади.
Останній термін подання проектів – 7 квітня 2006 року.
Максимальний розмір очікуваного від УЖФ гранту — 5,000 доларів США .
Термін реалізації проекту – 6-8 місяців.
2. Сталий розвиток жіночих НУО.
Підтримка надаватиметься проектам, спрямованим на розвиток та посилення жіночих організацій з регіонів України, підвищення їх професійного рівня та надання їм можливості самовдосконалюватись.
Заходи в рамках проектів можуть передбачати: навчальні програми, налагодження співпраці, обмін досвідом між організаціями в межах країни, участь в мережах та коаліціях тощо.
До участі запрошуються громадські жіночі організації з регіонів України, що працюють не менше 1 року.
Останній термін подання проектів – 20 вересня 2006 року.
Максимальний розмір очікуваного від УЖФ гранту — 2,000 доларів США .
Термін реалізації проекту – до 12 місяців.
3. Практики впровадження інституційних механізмів забезпечення гендерної рівності.
Підтримка надаватиметься проектам, спрямованим на імплементацію та вдосконалення існуючих та ініціювання нових інституційних механізмів забезпечення гендерної рівності з метою досягнення системних змін на національному і місцевому рівнях.
Заходи в рамках проектів можуть передбачати: моніторинг виконання чинного законодавства щодо прав жінок, громадські слухання, кампанії із захисту прав жінок тощо. Перевага надаватиметься практичним сфокусованим проектам, що матимуть чіткі, реальні і послідовні результати.
До участі запрошуються жіночі НУО України та Молдови, що:
· працюють не менше 2 років (зареєстровані до 31 грудня 2003 року);
· мають попередній досвід реалізації проектів з захисту прав та лобіювання інтересів жінок, а також досвід організації кампаній з адвокасі;
· співпрацюють з іншими організаціями та мають досвід роботи з органами місцевої влади.
Останній термін подання проектів – 20 вересня 2006 року.
Максимальний розмір очікуваного від УЖФ гранту — 5,000 доларів США .
Термін реалізації проекту – 6-8 місяців.
4. Візуалізація питань, актуальних для жінок та дівчат.
Підтримка надаватиметься інноваційним та творчим проектам, спрямованим на розкриття та візуалізацію питань, актуальних для жінок та дівчат, за допомогою ЗМІ, мистецтва та культури, літератури.
Заходи можуть передбачати: публікації, видовищні заходи (вистави, постанови, виставки, фотовиставки тощо), друк матеріалів (плакати, рекламна продукція) тощо.
До участі запрошуються жіночі НУО України, Молдови та Білорусі.
Останній термін подання проектів – 7 квітня та 20 вересня 2006 року .
Максимальний розмір очікуваного від УЖФ гранту — 5,000 доларів США .
Термін реалізації проекту – 4-6 місяців.
5. Жінка та екологія
Підтримка надаватиметься проектам, спрямованими на активізацію діяльності жінок і жіночих організацій у вирішенні екологічних проблем громад. Пріоритетними у даному напрямку є проекти, що передбачають обмін досвідом, створення коаліцій з вирішення екологічних проблем, проведення конкретних акцій для поліпшення екологічної ситуації в регіонах, що постраждали від аварії на ЧАЕС.
Заходи в рамках проектів можуть передбачати: дослідження, інформаційні кампанії, присвячені впливу екології на здоров’я жінок, акції щодо поліпшення екологічного ситуації на локальному рівні тощо.
До участі запрошуються жіночі НУО України.
Останній термін подання проектів – 7 квітня 2006 року .
Максимальний розмір очікуваного від УЖФ гранту — 3,000 доларів США .
Термін реалізації проекту – 4-6 місяців
Український Жіночий Фонд заохочує не обмежуватись запропонованими видами діяльності по кожному напрямку, а подавати проекти з інноваційними, творчими підходами та новими ідеями в рамках пріоритетних напрямків.
Перевага надаватиметься проектам, що мають:
· чітко визначену мету та детально розроблений план реалізації проекту;
· реальні, послідовні і чітко визначені очікувані результати від реалізації проекту;
· вплив на розвиток громади, в якій працює організація.
· зважений бюджет та реалістичний термін виконання;
· додаткові джерела фінансування.
Звертаємо Вашу увагу на те, що проведення конкурсу планується у 2 етапи.
І етап – до участі запрошуються організації, що планують подавати проекти за такими напрямками:
· Посилення економічних можливостей жінок
· Жінка та екологія
· Візуалізація питань, актуальних для жінок та дівчат
Останній термін подання проектів на І етап конкурсу — 7 квітня 2006 року. Результати розгляду проектів будуть повідомлені письмово не пізніше 20 травня 2006 року.
ІІ етап - до участі запрошуються організації, що планують подавати проекти за такими напрямками:
· Сталий розвиток жіночих НУО
· Практики впровадження інституційних механізмів забезпечення гендерної рівності
· Візуалізація питань, актуальних для жінок та дівчат
Останній термін подання проектів на ІІ етап конкурсу — 20 вересня 2006 року. Результати розгляду проектів будуть повідомлені письмово не пізніше 30 жовтня 2006 року.
Просимо звернути увагу:
· на розгляд необхідно подати 7 примірників проекту (з підписами і печаткою). Надіслані факсом та електронною поштою проекти до розгляду не беруться;
· некомплектні проекти, а також ті, що надійдуть до УЖФ пізніше встановленого терміну, не розглядатимуться (дата відправлення на конверті має бути не пізніше останнього терміну подання проектів, тобто не пізніше 7 квітня для І етапу конкурсу та 20 вересня для ІІ етапу);
· при реєстрації проекту апліканту видається або надсилається підтвердження про реєстрацію проекту з реєстраційним номером;
· УЖФ не несе відповідальності за помилки поштових відділень у випадку не отримання проекту;
· остаточне рішення УЖФ щодо проекту перегляду не підлягає;
· причини відмови у підтримці проекту не повідомляються.
Прохання подавати проекти особисто або надсилати поштою (не використовуючи спецзв’язок) за адресою: вул. Артема, 79, офіс 38, Київ, 04050
Аплікаційну форму можна отримати:
· в офісі УЖФ
· на веб-сторінці УЖФ: http://www.uwf.kiev.ua/ в розділі Конкурси
Контактна особа: |
Олеся Бондар, координатор програм, ел.пошта: uwf@uwf.kiev.ua, тел. (044) 568 53 89 |
Анна Кононенко, інформаційний консультант, ел.пошта: anna@uwf.kiev.ua, тел. (044) 568 53 89
3.3. Next of the series of Fulbright Seminars on American Poetry, Kyiv
Dear Friends and Colleagues,
We would like to invite you to the next of the series of seminars on American Poetry.
U.S. Fulbright scholar Dr. Phillip Acree Cavalier (Catawba College) is introducing American poetry to students during an 8-week seminar (February 23 - April 13).
March 16: "What Happens When Words Collide: Gertrude Stein's Experiments with Language"
For the last four seminars, Prof. Philip A.Cavalier is planning to discuss the following poets and their work:
March 23 Marianne Moore
March 30 H. D.
April 6 Elizabeth Bishop
April 13 Allen Ginsburg
Time: 16:00-17:15
Date: Each Thursday (starting February 23 - April 13)
Place: Ukrainian Fulbright Office (4 Hurshevskoho St, Suite 305,Conference Room).
All those who might be interested in the seminar are welcome.
We would appreciate if you distribute this information to your colleagues.
If you have any questions, please contact the Fulbright office at:student@fulbright.com.ua or office@fulbright.com.ua.
Kind regards,
Inna Barysh
Program Coordinator
Fulbright Graduate Student Exchange Program
4 Hrushevskoho St., Suite 305
Kyiv 01001, Ukraine
tel.:(044) 279-23-24; 279-18-50
fax: (044) 230-20-60
e-mail: student@fulbright.com.ua
ibarysh@fulbright.com.ua
http://www.fulbright.org.ua/
3.4. Конкурс публікацій THE RISING POWER OF SEARCH-ENGINES ON THE INTERNET: IMPACTS ON USERS, MEDIA POLICY, AND MEDIA BUSINESS. A Scientific Workshop - 26 June 2006 - Berlin
The Chair of International Journalism (University Dortmund), the Chair of Journalism II (University Leipzig), and the Friedrich-Ebert-Foundation (FES) are going to hold a scientific workshop under the title "The Rising Power of Search-Engines on the Internet: Impacts on Users, Media Policy, and Media
Business" on 26 June 2006 in Berlin, Germany. This Workshop is part of a bigger conference on the same issue the following day. The goal of the exploratory workshop is to bring European experts in the field of digital gatekeepers together, to initiate cross-border research in this seminal topic and to discuss current findings. The outcomes of the workshop will be introduced to the public conference on 27 June.
In view of the rising number of digital media, gatekeepers play an increasing role in filtering and processing information and content. In the past this task was predominantly carried out by the classical gatekeepers such as journalists and publishers. Nowadays, the information seeker is confronted not only with the classical, but also with digital gatekeepers. The mere amount of web-content makes a selection through gatekeepers a necessity to keep this information accessible. To an increasing degree this
selection is not carried out by classical gatekeepers, but by their digital pendants. Eventually, this is also a question of owning the power of digital information.
To understand the changing media landscape, an interdisciplinary approach is necessary. Why and how are such gatekeepers developed? What role do they already play on the information market? What effects do they have on the accessibility of (online-) content? Besides the scientific progress of knowledge the workshop aims at offering practical advice for political, economical, and journalistic decision makers. An extensive and Europe-focused knowledge-base about digital gatekeepers, their functions, and their effects shall be compiled at an interdisciplinary level.
For the workshop in Berlin we invite quantitative, qualitative, and experience-based papers from the academic field, that deal with the topic of digital gatekeepers, especially search-engines as central gateways of the Internet-age, and that can be assigned in a wide sense to one of the following topics:
1. Media Policy and Law
Digital gatekeepers are a new challenge to media policy. Whereas, the traditional press and broadcasting services have a national focus to their activities, gatekeepers on the Internet override national borders and
regulatory approaches. At the same time, looking at search-engines one can notice a strong market concentration and the market-domination through US-based search-engines. Other aspects in this area concern the protection of minors from unsuitable content, the possible censoring of search-engines
through governments, and questions of the copyright.
2. Media and Journalism
A query on an Internet search-engine is the start of many enquiries nowadays. Thus, classical gatekeepers start to become dependent on new gatekeepers as search-engines, a fact carrying a lot of new risks. Not only do search-engines deliver lots of useless results, but they can also list strategically wrong, misleading, or one-sided information. In how far do search-engines influence the perception of journalists, i.e. through online-enquiry? Which position does Online-journalism take in the structure
of media?
3. Technical Status-Quo and Future Development
The technical status-quo and the possible future development of search-engines shall be examined on a broad knowledge-base. How relevant are the rankings of search-engines to the original query? How can results be provided on a multilingual level? How efficiently does automatic clustering of results work? Do approaches of semantic search and indexing, and the usage of A.I. user-assistance work already? This topic explicitly addresses members of informatics and information-sciences.
4. Economic Implications
Three big companies dominate the search-engine market with their technology: Yahoo!, Google, and Microsoft. Combined they share the biggest portion of the online-advertising market. A central question in this area is the business-strategy of search-engines and the possible impact on their "editorial" content, on their status as neutral gatekeepers.
5. User-Behaviour and Media-Competence
Using search-engines requires a certain user-knowledge on different levels, to enable the user to use adequate queries and to judge the quality of results. Especially the behaviour of minors is affected by a lack of critique towards results. Furthermore, parents often are not able to guide their children adequately. Where are the possible problems and dangers of search-engine usage? How can media-competence be encouraged?
If you are interested in one or more of these topics, please send your contributions until 15 April 2006 as an extended abstract of 500 to 1.500 words in electronic form (word/rtf) to BEILER@UNI-LEIPZIG.DE.
Each contribution should reflect the content of a twenty minutes speech, provide an adequate title, summarise the topic, give thematic reference, and clarify the theoretical and methodological approach. The contributions should relate to one of the five given topics and be written in English or German. All extended abstracts will be evaluated in blind review. A feedback on the acceptance will be send to the contributor no later than 15 May 2006.
Supervision:
Prof. Dr. Marcel Machill
University Leipzig
www.uni-leipzig.de/journalistik/machill
Phone: +49 231 755-7139
Fax: +49 341 97-39330
E-mail: machill@uni-leipzig.de
Please send your contributions to:
E-mail: BEILER@UNI-LEIPZIG.DE
Dipl.-Medienwiss. Markus Beiler / Martin Zenker M.A.
(Phone: +49 341 97- 35381)
Martin Zenker, M.A.
Department of Communication and Media Science
University Leipzig
Burgstr. 21
04109 Leipzig - GERMANY
(CSL)
This is to let you know of the existence of the e-democracy study, a small sub-group of the BCS Sociotechnical Group. If you are working on this topic, we invite you to send your details for possible
inclusion in the study.
The aim of the study is to make an impact on the way in which e-democracy develops in the United Kingdom. The study will work, among others, with representatives of local and national government.
The e-Democracy study was started about two years ago and has had meetings and discussions in London and Oxford. The study will be carried out following sociotechnical principles, involving participation, consultation and collaborative working.
Output of the work of the study will be reported to the SOCIOTECH mailing list, the main means of communication with members of the BCS Sociotechnical Group.
JOINING THE STUDY
If you are working in this field and might consider joining the study, please send the following details to
john.nicholls@comlab.ox.ac.uk
Please supply all information marked with *
* full name
affiliation
* email address
other contact information: telephone, postal address
* brief statement (max 200 words) of your activity in e-democracy, including topics which you would particularly like to propose for the study.
Please pass on this message to colleagues who might be suitable for inclusion in the study.
THE SOCIOTECH MAILING LIST
To join this list send an email to
jiscmali@jiscmail.ac.uk
with the following text in the body of the email
subscribe SOCIOTECH
John Nicholls, Secretary BCS Sociotechnical Group
15 Warnborough Road Oxford OX2 6HZ
(44) 01865 316306 john.nicholls@comlab.ox.ac.uk
(CSL)
Опубликовано на сайте: 2006-03-11
Єврокомісія оголошує конкурс для високотехнологічних стартапів на 1,7 млрд євро у 2022 році
Нова програма ЄС підтримки українських стартапів на 20 млн євро
UPLIFT (Ukrainian & Portuguese Leaders Innovating Future Technologies) оголошує набір стартапів на ранній стадії розвитку і scale-ups для участі в акселераційній програмі
Крайній термін подання заявки — 30 травня 2022 року
Програма фінансування «Байройтський міст для науки» надає гранти українським дослідникам на 9-ть місяців
Прийом заявок триває до 15 травня 2022 року
Імпакт-інкубатор YEP підтримує ідеї для відновлення України
Дедлайн подачі заявок — 15 травня!
Інститут гуманітарних досліджень (IWM) пропонує 18 двомісячних стипендій для видатних українських вчених у Відні
Заявки необхідно подати до 22 травня 2022 року
Безкоштовне навчання в Оксфорді для 20 українських студентів-магістрів
Дедлайн подачі документів: 20 червня 2022 року
The Royal Swedish Academy of Sciences анонсує стипендії для українських вчених з докторським ступенем для проведення досліджень у Швеції
Українські науковці можуть подати заявку на наукове стажування в установах Латвії
на будь-який період до 31 серпня 2022 року
Список пропозицій закордонної допомоги українським ученим від різних організацій світу, що займаються науковою діяльністю
Національний фонд досліджень України
Фонд польської науки (FNP) започаткував нову ініціативу - Програму польсько-українського співробітництва
Буде проведено два конкурси, дедлайн подачі заявок:
I конкурс - до 29 квітня 2022
II конкурс - до 30 вересня 2022
Оголошено конкурс “Нові ідеї - Україна”, метою якого є посилити співпрацю дослідників Варшавського університету (UW) з українською науковою спільнотою
Wzmocnienie współpracy badaczy z UW z ukraińskim środowiskiem naukowym jest celem konkursu organizowanego w ramach „Nowych Idei”. „Nowe Idee – Ukraina”
Антикризовий семестр ідей для відновлення України від наслідків війни
Підприємницький університет: ReThink
Відкрито набір для українських фаундерів
Lumus Investment Collective шукає українських фаундерів на pre-seed / seed стадіях
Науково-дослідна мережа ukasiewicz (Польща) запрошує науково-педагогічних працівників, які приїхали до Польщі до співпраці в межах науково-дослідних та дослідно конструкторських робіт
R&D in Poland: job offers for Ukrainians - Sieć Badawcza Łukasiewicz
Інтерактивна карта "Science for Ukraine" (англійською мовою)
Інформація про можливості для українських науковців у різних країнах, щоб в умовах війни допомогти продовжувати дослідження
Університет Печа в Угорщині відкрив платформу реєстрації для тих, кому довелося перервати навчання в Україні через війну, що триває.
понад 100 навчальних програм англійською та угорською мовами, які охоплюють усі основні академічні галузі
Можливості в Північній Америці для українських математиків
Opportunities in North America for Ukrainian mathematicians
Королівське історичне товариство (RHS), Британська асоціація слов’янських і східноєвропейських студій (BASEES) і Товариство минулого і сьогодення (P&P) пропонують фінансування трьох короткострокових стипендій (мінімум 3 місяці)
у закладах вищої освіти Великобританії, Європейського Союзу чи деінде в континентальній Європi
Підтримка дослідників від інституцій Іспанії, програма для постдоків на 36 місяців
Postdoctoral research opportunities for Ukrainian citizens. Doctoral Program in Power Systems and in Engineering Systems Modeling
USF запустив платформу для координації допомоги українським стартапам — SAVEUASTARTUP
Актуальні новини та дипломатичні кроки органів влади та наукової спільноти щодо протистояння російській агресії та запроваджені санкції щодо Російської Федерації нашими міжнародними партнерами
Підтримка дослідників, грант на виконання проектів (Швеція)
SSF supports Ukrainian researchers with 30 million SEK!
Вільнюський університет (Литва) розмістив детальну інформацію про поточну підтримку для студентів/викладачів/дослідників, які приїхали з України
Support Ukraine
Програма підтримки науковців - математиків
ERCOM - European Research Centres on Mathematics. Offers of assistance to mathematicians who are refugees of the recent war
Підтримка аспірантів і науковців ["Ukraine Scientific Scholarship Program Dresden (UKRAPRO)" (Дрезден, Німеччина)]
Ukraine Scientific Scholarship Program Dresden (UKRAPRO)
У межах проєкту Research4Life українські вчені отримали доступ до електронних ресурсів провідних видавництв світу
У межах платформи Research4Life забезпечується доступ до більше ніж 154 тис. наукових журналів і книг від більш як 200 видавців з усього світу. Платформа складається з 5 колекцій літератури
Лабораторії світу, що підтримують українських науковців
Дуже велика кількість. Електронне посилання
Європейська Комісія запустила портал ERA4Ukraine для допомоги українським вченим | Міністерство освіти і науки України (mon.gov.ua)
23 березня 2022 року Європейська Комісія запустила портал ERA4Ukraine для надання інформаційних і допоміжних послуг українським вченим, які вимушені виїхати за кордон через війну. Портал об’єднує ініціативи на рівні ЄС, окремих країн і неурядових установ.
Європейська Комісія запустила портал ERA4Ukraine для допомоги українським вченим
надання інформаційних і допоміжних послуг українським вченим, які вимушені виїхати за кордон через війну. Портал об’єднує ініціативи на рівні ЄС, окремих країн і неурядових установ
Підтримка українських науковців Бразилією: штат Парана за підтримки фонду Араукарія та Головного управління науки, техніки та вищої освіти (SETI) Бразилії
Для проведення досліджень науковці отримають грант у розмірі 10 тис. реалів у категорії «Викладач-особливий гість» (PVE)
EMERGENCY FUND FOR UKRAINIAN SCHOLARS
Researchers affiliated to any legal entity in Ukraine (for example, schools and universities, research centers, governmental institutions, or private companies)
Фундація імені Кшиштофа Скубішевського надасть фінансову допомогу вченим з України
Допомога буде спрямована вченим, які перебувають в Україні чи Польщі, і надаватиметься дослідникам індивідуально
ПІДТРИМКА УКРАЇНСЬКИХ НАУКОВЦІВПІД ЧАС РОСІЙСЬКОЇ АГРЕСІЇ
Перелік програм підтримки та лабораторій
Грант иностранным студентам на обучение в магистратуре Бельгии
каждый год
Дедлайн: 30 апреля 2018